مرادنیا در دفاع همە جانبە از عملکرد دولت وپاسخ به برخی انتقادات پاسخ‌هایی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه شورای اداری و جمع بندی نهایی سفر دکتر قالیباف که به مدت دو روز به کردستان انجام شد ضمن پرداختن به عقب ماندگی‌های مزمن تاریخی استان گفت: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند که عقب ماندگی‌های کردستان مزمن و تاریخی است و در این مسئله علاوه بر نامساعد بودن شرایط استان در پیش از انقلاب باید ناامنی‌های اوائل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی را نیز در آن موثر دانست.

او اضافه کرد: مرزی بودن و وضعیت توپوگرافی استان نیز سبب شده تا زیرساخت‌های مناسب در آن ایجاد نگردد.

استاندار کردستان افزود: ما مدعی نیستیم تمام مشکلات استان را حل کرده ایم، اما می‌توانیم مدعی شویم با زیرساخت‌هایی که در سه و نیم سال گذشته ایجاد شده کردستان در بخش‌های مختلف راه، آب، کشاورزی و راه آهن در مسیر توسعه قرار گرفته است.

مرادنیا با بیان اینکه استان کردستان دارای نیروی انسانی توانمند و مردمانی باسخاوت و بزرگوار است، افزود: سخاوت بزرگترین سرمایه و ثروت این مردم است و من به عنوان فرزند کردستان به مردمان این دیار افتخار می‌کنم و شایسته نیست چهره‌ای اینچنین محروم از استان ترسیم شود.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به ارائه بخشی از اقدامات انجام شده برای عمران و آبادانی استان اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه در کردستان برای برخی پروژه‌ها اعتبارات جهشی تخصیص پیدا کرده است.

مرادنیا اظهار کرد: مقامات و دولتمردان هر وقت به کردستان سفر کردند با دست پر آمدند و در دو سفری که رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان داشتند هر بار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به اتمام پروژه‌ها و زیرساخت‌های توسعه‌ای کمک کردند.

او ادامه داد: در این دو سال بیش از شش هزار میلیارد تومان در بخش آب و راه استان هزینه شده و بیشتر پروژه‌های ما بالای ۱۰۰ درصد تخصیص گرفته اند که به عنوان مثال می‌توان به راه آهن، راه مریوان سنندج و سد سیازاخ دیواندره اشاره کرد.

مقام عالی دولت در کردستان به اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی راه آهن همدان به سنندج و تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه اشاره کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی استان در شهرستان‌های مختلف اضافه شده و سرانه ورزشی ما در استان نیز به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

مرادنیا همچنین تدوین سند توسعە کشاورزی از سال ۹٦ و دریافت تخصیص آب برای ۹۶ هزار هکتار از اراضی را از افتخارات دولت عنوان کرد و گفت: در پایاب سد آزاد ۱٨ هزار کیلومتر لوله گذاری شده، ولی، چون این لوله‌ها در زیر خاک قرار گرفته کسی آن‌ها را نمی‌بیند.

او با بیان اینکه طول راه‌های آسفالته روستایی استان جمعا سه هزار کیلومتر است که ۹۵۰ کیلومتر آن در دولت دکتر روحانی ایجاد شده است، گفت: برای تامین آب شرب شهر‌های استان در این دولت ردیف ایجاد شد و در سفر دکتر نوبخت مصوب شد که هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ اختصاص یابد و قرارگاه خاتم نیز به عنوان مسئول اجرای طرح آبرسانی به شهر‌ها انتخاب شد.

استاندار کردستان اضافه کرد: برای آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج نیز ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب و باز قرارگاه خاتم الانبیا سپاه مجری این طرح است.

مرادنیا با بیان اینکه طرح‌هایی همچون راه مریوان به سنندج و سالن ورزشی شش هزار نفری سنندج جزو طرح‌هایی بودند که اوائل دهه ٨۰ آغاز، اما رها شده بودند گفت: در این دولت سالن ورزشی شش هزار نفری سنندج به بهره برداری رسید.

او اضافه کرد: راه آهن همدان به سنندج نیمه اول سال آینده، فرودگاه سقز و راه مریوان به سنندج نیز در اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد که همه این اقدامات نتیجه پیگیری‌های جدی و تلاش مدیران بوده است.

استاندار کردستان به اجرای دو طرح بزرگ صنعتی پتروشیمی بعثت و لاستیک رازی در استان نیز گریزی زد و گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان با حضور بانک‌ها تفاهم نامه امضا شد و بر مبنای آن رقمی در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این دو طرح هزینه می‌شود که بسیار رقم بزرگی محسوب می‌شود.

مرادنیا در خاتمه همکاری و تعامل دولت و مجلس را در پیشبرد امور بسیار مهم برشمرد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات استان ۷۶ درصد رشد دارد و از مجلس انتظار می‌رود کردستان را برای جبران عقب ماندگی‌ها بصورت جدی حمایت کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.