زارعی گفت: در شرایط بحرانی فعلی، همراهی، همکاری و هم افزایی میان دستگاه‌ها و اقناع افکار عمومی توسط رسانه ها، تنها راه مقابله با شیوع کروناست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد ابراهیم زارعی رئیس شورای اطلاع رسانی کردستان در بیست و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها و انتشار مطالب جهت دار، خاطرنشان کرد: هم اکنون وقت حمله به دولت نیست بلکه زمان کمک به دولت است تا بتوانیم کرونا را مهار کنیم.

او همچنین تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به امیدآفرینی در جامعه نیاز داریم و اگر فکر کنیم که با ناامید کردن مردم می‌توانیم با کرونا مقابله کنیم در اشتباهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رسالت شورای اطلاع رسانی را تلاش در جهت اطلاع رسانی صحیح و شفاف عنوان کرد و از مدیران خواست اقدامات مثبت و خوب انجام شده را برای مردم توضیح دهند تا مایه دلگرمی و امیدواری جامعه شود.

او با اشاره به ابهامات به وجود آمده برای مردم در خصوص برخی مصوبات ستاد ملی کرونا، از جمله تعطیلی بازار پس از ساعت ۱۸ اظهار داشت: وظیفه رسانه است که مصوبات ستاد را برای مردم توضیح دهد از جمله این تصمیم که به منظور الزام مردم به مدیریت زمان و خروج از منزل فقط در صورت ضرورت، اتخاذ شده است.

زارعی همچنین بر لزوم منصفانه بودن انتقادات تاکید کرد و از رسانه‌ها خواست در کنار معایب، محاسن اقدامات و عملکرد‌ها را هم مطرح کنند.

او خاطرنشان کرد: در اطلاع رسانی در حوزه فنی صرفا اطلاعات اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی قابل اعتماد است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان، در این جلسه همچنین ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مراکز ۱۶ ساعته را یادآور شد و همچنین خواستار اطلاع رسانی دستورالعمل‌ها توسط ائمه جمعه در خطبه‌های مجازی شد.

زارعی در ادامه عملکرد سازمان صمت استان در مقابله با کرونا از جمله ایجاد مراکز تولید مواد ضدعفونی و ماسک‌های کاملا استاندارد را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده در این سازمان، در تامین کالا‌های اساسی نیز هیچ مشکلی نداریم.

در ادامه این جلسه پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اینکه بخشی از فعالیت روابط عمومی دستگاه‌های اداری استان، زیر نظر این دانشگاه به سمت تولید محتوا در خدمت کنترل و مقابله با کرونا سوق یابد، مورد استقبال قرار گرفت و همچنین برگزاری مجدد جلسات اتاق فکر رسانه استان نیز مورد توافق اعضای جلسه قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.