استاندار تهران:

قرنطینه تهران منتفی است

محسنی بندپی گفت: فعالیت گروه‌های ۱ در تهران ادامه دارد و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان تهران اظهار کرد: امسال مهم‌ترین رویدادی که در پیش داریم برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ است که در حوزه تهران ۴ انتخابات را در دستور کار داریم، یکی از مسائلی که می‌تواند به انتخابات شور و اشتیاق بیشتری دهد، مدیریت بیماری کرونا است.

وی ادامه داد: متاسفانه با شلوغی بازار در شب عید و بازگشایی تالار‌ها و تراکم جمعیت و همچنین عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اسفند ماه، در ادامه هم سفر‌های نوروزی باعث شد که شاهد روند فزاینده  بیماران کرونایی در کشور باشیم.

محسنی بندپی گفت: مهم‌ترین عامل نوع ویروس جهش یافته است که به علت قدرت شیوع بیماری زایی آن همه گروه‌های سنی درگیر این ویروس می‌شوند. گردش و روند این بیماری در ۳۰ استان کشور رشد داشته و لازم است که ما کنترل لازم را داشته باشیم.

وی افزود: آن چیزی که از اول اسفند تا آخر آذر ماه باعث شد تا این ویروس را مدیریت کنیم، دوباره انجام خواهیم داد و با تشدید محدودیت ها، نظارت جدی بر دستورالعمل ها، اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تقویت طرح محله محوری شهید سلیمانی شرایطی را برای مدیریت بیماری کرونا فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: تعداد فوتی ها، بستری‌ها و بیماران سرپایی رو به افزایش است و باید محدودیت‌هایی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده انجام دهیم تا برگردیم به مسیر و ثباتی که داشتیم.

استاندار تهران بیان کرد: مشاغلی که ضروری هستند مثل دستگاه‌های خدمات رسان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید فعالیت کنند و مشاغلی مانند پاساژها، تالارها، مراکز آموزشی، تجمعات و حتی مراسم‌ مذهبی فعالیت‌هایی هستند که در شهر‌های قرمز منع فعالیت دارند و حتی فعالیت‌های باشگاه‌های ورزشی و سینما‌ها داوطلبانه اقدام به تعطیلی کردند.

وی تصریح کرد: ما از سایر اصناف و مشاغلی که مشمول این محدودیت‌ها هستند، درخواست می‌کنیم به صورت داوطلبانه این کار را بکنند که در این مدت دو هفته‌ای که ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده، به حالت اولیه برگردیم. چیزی بیشتر از مصوبات ستاد ملی قابل اجرا نیست و وقتی اعلام کرده که دستگاه‌های اجرایی با یک سوم و محدودیت‌هایی را اعلام کرده، چیزی فراتر قابل انجام نیست و نمی‌توان شهری مثل پایتخت را قرنطینه کرد و تمام فعالیت‌ها در این شهر در حال انجام است.

وی ادامه داد: اگر محدودیت‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کنیم و فاصله گذاری اجتماعی و طرح محله محوری شهید سلیمانی صورت بگیرد، به حالت قبل از این شرایط بر می‌گردیم.

وی درباره اجرای طرح ترافیک در شهر تهران گفت: سال گذشته هم این مساله بوده و وقتی ما کاهش فعالیت‌ها را داریم نباید شاهد رفت و آمد‌های آن چنانی باشیم، بنابر این چیزی که قانون مصوب کرده را اجرا می‌کنیم تا شهر با تراکم جمعیت مواجه نشود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
پس کی میخواید جلوی پیشرفت کرونا رو بگیرید !

بخاطر باز گذاشتن مسافرت های نوروزی و افزایش کرونا
با اینکه در خانه موندم و منتظر بودم وضعیت بهتر بشه
ولی الان باید با بیماری های دیگه دست و پنجه نرم میکنم !!

روز قیامت با جوابگوی این همه ظلم باشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نظری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شهرستان کوچک ما پنج شش ماه بود که چند مورد مبتلا داشت و رنگ زرد بود و فوتی هم حداقل 5 ماهی بود که نداشت متاسفانه با هجوم مهمانان نوروزی از چند استان از جمله تهران در عرض 18 روز به یکباره قرمز رنگ شد...مسافرت نوروزی و برگزاری مراسم عروسی باعث شد 18 روز بعد از عید 2 مورد فوتی و تغییر رنگ بلافاصله از رنگ زرد به قرمز همه زحمات کادر درمان از بین بره...
Canada
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
حتما باید قرنطینه کنند تا
پرتکل ها را رعایت کنید
چرا بفکر جان خودتون نیستید
با قرنطینه کردن .شهرها .کلی صرر به اقتصاد وارد میشه
جای شلوع نروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
پس چرا محدودیت ها رو اجرا نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
از اولم معلوم بود
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۲:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
یعنی چی داوطلبانه مشاغل ببندن؟ اگه قانون و دستورالعمل هست که باید اجرا بشه.
Germany
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خون مردم گردن شماست آقای استاندار
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
این دولت از قصد این وضعیت رو بوجود آورد که انتخابات عقب بیفته تا برای عملکرد فضاحت بارش و لغو تحریمها زمان بخره تا مردم راضی بشن به کاندیدای مورد نظر اینا رای بدن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
با عرض سلام و خداقوت خدمت شما جناب دکتر نمکی وزیر محترم دلسوز و نگران بهداشت و سلامتی ملت مظلوم ایران متحد و یکپارچه اسلامی عزیزمان لطف کنید طرح حاج قاسم سلیمانی ضد کرونا رو توسط بسیج مردمی برای تمامی شهرها و روستاهای کشور محله به محله درب تمامی منازل بفرستید تا افراد مشکوک به کرونا رو شناسایی کنند بسیاری از مردم جدیدا کرونا گرفته اند ولی از ترسشان خودشان را به بیمارستانهای کرونایی معرفی نمی کنند و و بعضیهاشونم اعمال مجرمانه دارند تمامی اعضای خانواده خودشان و همسایگانشان را دارن در یک آپارتمان مسکونی بیمار می کنند بداد ملت برسید بعضی از این کرونایها بدون ماسک مداوم در محیط آپارتمانی سرفه های شدید و عطسه های شدید می کنند خواهشمندیم اینان را بیایید ببریدشان به بیمارستان درمانشان کنید اعلام وضعیت فوق العاده قرمز و خطر ناک در سر تا سر کشور اعلام کنید و رسیدگی مجدانه کنید دارن نسل کشی راه می اندازند خیلی از این کرونایها میگن دیگی که برای من نجوشه می خوام سر سگ توش بجوشه نه فرهنگ دارن نه مرام دارن نه معرفت دارن نه انسانیت دارن نه شعور دارن نه حقوق حق همسایه گری سرشون می شود با بی رحمی دارن ویروس کرونا رو انتقال می دهند به همه مردم ایران عزیزمان به والله قسم بعضی از این کرونایها واقعا کردارشان و افکارشان کاملا مشخصه مجرمانه و از روی عمد است باید جرم انگاری شود و باهاشون برخورد پلیسی قضایی شود و به قرنطینه های مختلف انتقال داده شوند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خدایا مسئولین این مملکت را حفظ کن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
میدونید چرا میگه منتفی هست؟؟؟ چون نونشو اجر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
هر وقت اسم تهران میاد یاد تبعیض و تجمل گرایی می افتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
منتفی کنید تا از اينم بدتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام محدودیت میزارن ولی نظارتی نیست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۱۹:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
انتخابات رو میشه دو سه هفته دیر برگزار کرد ، جان و سلامتی مردم از انتخابات مهم تر هستش
Germany
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
تنها چیزی که مهمه انتخاباته تا حداقل از شر این دولت بی تدبیر راحت بشیم....

بخدا خسته شدیم از اینهمه بی برنامگی و تصمیمات بی پایه و اساس...

خسته شدیم از کرونا گرونی و مرگ عزیزانمون
روحانی فقط برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
وزارت بهداشت یه چی میگه استانداری یه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
193 تا فوتی کمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قرنطینه کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شما حساب کن رو 200تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خودتون از این حرف ها خسته نشدید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ببخشید کدام مشاغل تعطیله ، همه کسب و کارها باز هستند و دارند فعالیت میکنند.
آخرین اخبار