طرح یاوران رضوى از سوی آستان قدس رضوی اعلام شد

با توجه به بسته شدن سایت ثبت نام خادمیاری،طرح یاوران از سوی آستان قدس رضوی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سهیل صالحی کارشناس مسئول معاونت خادمیاری دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران در گردهمایی مسئولین کانون‌های عمومی و موضوعی دفتر کانون رضوی گلوگاه، گفت:با توجه به بسته شدن سایت ثبت نام خادمیاری، طرح یاوران از سوی آستان قدس رضوی ابلاغ شده که در این طرح علاقه‌مندان با مراجعه به دفاتر کانون‌های محلی و یا دفاتر شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام و فعالیت اقدام می‌کنند تا بتوانند پس از حداقل ۶ ماه تا یک سال فعالیت بر اساس سهمیه تخصیص یافته به افتخار خادمیاری نایل آیند.

او ضمن تشریح فعالیت در حوزه خادمیاری، افزود: کانون‌های خدمت رضوی دو نوع کانون هستند که شامل کانون‌های محلی یا عمومی و کانون‌های تخصصی می‌شوند.

صالحی گفت: ماموریت کانون‌های محلی شامل ارائه خدمات در سطح محله خود، مانند تهیه و توزیع بسته ارزاق، بازسازی خانه محرومین، سرکشی از خانواده‌های محروم، دیدار با خانواده شهدا و... است.

او با بیان اینکه خادمیاران رضوی در کانون‌های تخصصی نیز ضمن الگوسازی کار‌های تبلیغی- فرهنگی به کانون‌های محله‌ای کمک‌های تخصصی ارائه می‌کنند، افزود: خدمات الگویی خادمیاران رضوی را باید در جشنواره‌های خدمت رضوی معرفی کرد تا برای سایر خادمیاران ارائه شود.

صالحی گفت: خادمیاران رضوی در هر شهر و محل‌های به واسطه انتصاب شان به حضرت امام رضا (ع) مسئول هستند و باید در ترویج فرهنگ رضوی کوشا باشند تا جایی که عطر رضوی در محله‌ها و شهر‌ها و کل کشور پراکنده شود و خانواده‌ها آرامش گذشته را باز یابند.

او در خصوص نحوه انتخاب کشیک حرم در شرایط کرونایی، افزود: امکان انتخاب کشیک خدمت در حرم مطهر رضوی منوط به اعلام وضعیت رنگی استان‌ها و شهرستان‌ها توسط وزارت بهداشت است.

صالخی گفت: در صورتی که وضعیت استانی قرمز اعلام شود علاوه بر بسته شدن سامانه رزرو خدمت برای آن استان تمامی انتخاب‌هایی که توسط خادمیاران عزیز آن استان نیز انجام شده باشد لغو و امکان خدمت را نخواهند داشت.

او افزود: اگر وضعیت خراسان رضوی و مشهد قرمز اعلام شود امکان رزرو خدمت و انتخاب‌های انجام شده برای تمامی استان‌ها غیرفعال خواهد شد لذا توصیه می‌شود که در انتخاب و رزرو کشیک دقت بیشتری صورت بگیرد تا موجب اتلاف وقت و هزینه سفر و اقامت عزیزان نشود.

اجرای طرح یاوران رضوی

صالحی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که عملاً امکان عضویت جدید در سامانه خادمیاری وجود ندارد، گفت: این موضوع در نظام نامه جدید ساماندهی شده و افراد و مجموعه‌های علاقمند به خدمت به امام هشتم علیه السلام تحت عنوان یاوران رضوی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی در استان فعالیت می‌کنند و در صورتی که عملکرد مطلوبی داشته باشند افتخار خدمت در حرم مطهر رضوی را کسب خواهند کرد.

او افزود: ثبت نام جدید تا ساماندهی وضعیت موجود نخواهیم داشت لذا کسانی که قبلاً در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند تعیین تکلیف شده و مسئولین کانون‌های عمومی و تخصصی آن‌ها را ارزیابی خواهند کرد.

صالحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در یکی از دیدار‌های خود با فعالان فرهنگی تاکید کردند که اگر کار‌های اجتماعی به کار‌های فرهنگی گره نخورد کار‌های فرهنگی ابتر خواهد بود، گفت: باید دل‌ها را متوجه حوزه خدمات اجتماعی کرد و بعد معارف رضوی را به دل‌های آماده انتقال داد، زیرا اصل خادمیاری رسیدگی به محرومان و بهانه‌ای برای گره گشایی از مشکلات مردم به نیت امام رضا علیه السلام است.

او با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که هر چه داریم از ولایت اهل بیت علیه السلام است و ورود به ساحت توحید بدون ولایت امکان ندارد، افزود: ما جز معرفت آل محمد چیزی نداریم و این اعتقاد ذره‌ای قابل مقایسه با تمام حقایق عالم نیست.

صالحی گفت: خادمیاران امام مهربانی‌ها در انتخابات شورای شهر و روستا هیچ استفاده‌ای از عناوین خادمیاری آستان قدس رضوی در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی نخواهند داشت.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه خلیلیان
۱۱:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام. وقت به خیر. من در کانون محله ای ثبت نام کردم. بعدا دیدم در فیلم راهنما گفته شده کسانی که تخصص دارند باید در کانون موضوعی ثبت نام کنند.
میشه راهنمایی کنید چطور ثبت نام بکنم؟ من دکتری روانشناسی دارم.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام روز شما بخیر
پرسش شما با نماینده آستان قدس در مازندران مطرح شد
پاسخ دادند چنانچه در حال حاضر به عنوان خادمیار فعالیت می کنید به کانون شهرستان محل سکونت خود مراجعه بفرمایید امکان تغییر وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام بنده آذرماه ۹۹عضو کانون محله ای رضوی دراصفهان شدم بعد تا فروردین ۱۴۰۰ فعال بودم حدود۴ماه به خاطر بیماری وجراحی حدود ۶ناه راکد شدم ولی بعد درکانون تخصصی حرکتهای جهادی استان قدس رضوی اصفهان فعال شدم ولی جایی بنده را درسامانه ثبت نکردند درصورتی که ابان ودی سامانه برای ثبت یاوران فعال شده بود
حالا چه کارکنم
Iran (Islamic Republic of)
هادی رسا
۲۰:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
همه دروغ است