رئیس انجمن فدراسیون کشتی ناشنوایان درباره برنامه تیم در آینده اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مشکلی که مربیان و کشتی گیران با آن روبرو هستند عدم دستیابی به سالن مناسب برای تمرین ورزشکاران است.

محمد باقری در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ کشتی گیران ناشنوا آماده حضور در مسابقات المپیک آسیایی کره جنوبی و سئول می شوند این مسابقات قرار است خرداد ماه سال آینده با حضور کشورهای قدرتمند آسیایی برگزار شود.

وی ادامه داد: مسئولان تاکنون اردوهای متعددی رابرای آماده سازی هر چه بیشتر کشتی گیران برگزار کرده اند و قصد دارند تا شروع مسابقات آسیایی هر ماه یک اردو بهمدت 15 روز برگزار کنند.

باقری افزود: در حال حاضر 5 اردو برای کشتی گیران ناشنوا تا زمان شروع مسابقات برنامه ریزی شده است که از فرنگی کاران 24 نفر و از کشتی گیران آزادکار نیز 22 نفر برای حضور در اردو دعوت به عمل آمده است.

رئیس انجمن فدارسیون کشتی ناشنوایان خاطر نشان کرد: اگر چه در اردوهای اول 24 نفر از فرنگی کاران و 22 نفراز آزادکاران کشتی گیر حاضر می شوند اما در نهایت هفت نفر فرنگی کار و هفت نفر از کشتی گیران آزادکار به مسابقات المپیک آسیایی کره جنوبی(سئول) ما را همراهی می کنند.

وی ادامه داد:‌در حال حاضر کشتی گیران در اردو بسر می برند و قرار است این اردو که از شانزدهم دی ماه آغاز شده است تا سی ام دی ماه ادامه پیدا کند و پس از استراحت کوتاهی دوباره در بهمن ماه برای حضور در اردو حاضر می شوند.

باقری تصریح کرد: با تمهیدات و زحمات مسئولان کشتی خوشبختانه کشتی گیران فرنگی آزاد کار در همه مسابقات المپیک که تاکنون برگزار شده است شرکت کرده اند و مدال و مقامهایی نیز کسب کرده اند لذا از تجربه مناسبی برخوردار می باشند.

رئیس انجمن فدراسیون کشتی افزود: والیبال و دو میدانی نیز همانند کشتی ناشنوایان در مسابقات جهانی بسیاری شرکت کرده اند و مدال و مقامهایی نیز برای فدراسیون ناشنوایان کسب کرده اند و می توان گفت که ورزشکاران ناشنوا در ورزشهای والیبال دو و میدانی و کشتی بیشترین امید فدراسیون در کسب مدال و مقام در مسابقات المپیک آسیایی کره جنوبی می باشند.

باقری تصریح کرد:‌مسابقات جهانی المپیک و آسیایی ناشنوایان هر 4 سال یکبار برگزار می شود اما رئیس فدراسیون ناشنوایان پیشنهادی مبنی بر برگزاری هر 2 سال یکبار مسابقات جهانی و آسیایی رابه فدراسیون جهانی ناشنوایان داده است و اگر مسئولان فدراسیون جهانی باموضوع پیشنهادی موافقت به عمل آورد در این صورت المپیک به شیوه گذشته هر چهار سال یکبار و مسابقات جهانی و آسیایی هر دو سال یکبار برگزار می شود البته تاکنون فدراسیون جهانی نسبت به پیشنهاد مطرح شده تصمیمی اتخاذ نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان فدراسیون ناشنوایان برای تامین هزینه ورزشهای ورزشکاران ناشنوا زحمات و تلاش فراوان می کشند و از لحاظ مسائل مالی مشکل عمده و خاصی نداریم ضمن اینکه هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران در اردو نیز پرداخت می شود.

رئیس انجمن فدراسیون کشتی ناشنوایان افزود: در حال حاضر فقط مشکلی که ورزشکاران کشتی با آن مواجه هستند عدم دستیابی به سالن مناسب تمرین است و متاسفانه کشتی گیران برای انجام تمرین برای حضور در مسابقات آسیایی با مشکل روبرو هستند.

باقری تصریح کرد:‌بصورت مقطعی برای حل مشکل سالن تمرین ورزشکاران بیش از مسابقات آسیایی از مسئولان خانه کشتی درخواست کردیم که برای مدتی خانه کشتی را که از لحاظ امکانات در شرایط مناسبی قرار دارد را در اختیار کشتی گیران ناشنوا قرار دهند تا ورزشکاران تمرینات آمادگی را در این سالن پیگیری کنند تا آمادگی کامل و لازم با مسابقات اعزام شوند.

وی ادامه داد: تمام هدف کشتی گیران و کادر فنی موفقیت و کسب مدال در مسابقات المپیک آسیایی کره جنوبی است و کشتی گیران تمام تلاششان را به کار می گیرند تا در این دوره از مسابقات با کسب مدال و افتخارآفرینی به ایران بازگردند و مردم ایران را خوشحال کنند./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار