در مراسمی در استان مرکزی با حضور تصویری وزیر نیرو بیش از ۳ هزار طرح توزیع برق منطقه یک کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در مراسمی در استان مرکزی با حضور تصویری اردکانیان وزیر نیرو ۳ هزار و ۳۶ پروژه توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق منطقه یک کشور در استان مرکزی افتتاح شد.

وی تصریح کرد: پروژه توزیع برق در منطقه یک در شرکت‌های توزیع برق استان‌های مرکزی، اصفهان، قم، تهران، قزوین، البرز و چهار محال بختیاری و شهرستان‌های تهران بزرگ، مشهد و اصفهان امروز در قالب ۳ هزار و ۳۶ پروژه از محل منابع داخلی، استانی، ملی، عوارض و اهدایی با اعتباری بالغ بر ۸۹۷ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

منطقه یک کشور شامل شرکت‌های توزیع برق استان‌های مرکزی، اصفهان، قم، تهران، قزوین، البرز و چهار محال بختیاری و شهرستان‌های تهران بزرگ، مشهد و اصفهان می‌شود که طرح‌های این منطقه به نمایندگی در استان مرکزی به بهره برداری رسید

محمد اله‌داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: این ۳ هزار و ۳۶ پروژه در راستای نخستین پویش هرهفته الف ب ـ ایران از محل منابع داخلی، استانی، ملی، عوارض و اهدایی با اعتباری بالغ بر ۸۹۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

او اضافه کرد: واگذاری ۲۵۵ هزار انشعاب برق به مشترکین، توسعه ۹۳۰ کیلومتر خطوط ۱۱، ۲۰ و ۲۳ کیلوولت و ۵۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، افزایش بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه ترانسفورماتور توزیع با ظرفیت ۱۶۰۰ مگاولت آمپر، برقدار کردن ۲۳ روستا و تبدیل ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومترسیم مسی به کابل خودنگهدار از پروژه‌های ۱۰ شرکت توزیع برق کشور در قالب منطقه یک در نخستین پویش هرهفته الفب ـ ایران در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: خرید منطقه‌ای کابل خودنگهدار با کارگزاری استان مرکزی خریداری شد که استفاده از کابل خودنگهدار باعث افزایش ایمنی، پایداری شبکه، کاهش تلفات، بهبود مبلمان شهری و حفظ محیط زیست است.

او با اشاره به چالش و تهدید جدی استخراج غیر مجاز رمز ارز‌ها با استفاده از تعرفه‌های یارانه‌ای برق ادامه داد: با استفاده از کنتور‌های هوشمند و داده کاوی رفتار و رصدبار مصرفی ۱۱۰۰مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال شناسایی که باعث واز محل اصلاح تعرفه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.