مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: هوشمندسازی فناوری‌های نوین مهم‌ترین عامل رشد هرصنعتی به شمار می‌آید.

محمد میرزایی منش مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امروزه هر ۱درصد رشد اقتصادی درصنایع کشور مستلزم ۱/۵ تا ۲ درصد رشد در بخش حمل و نقل است، زیرا حمل و نقل تاثیرمستقیم برقیمت تمام شده کالا دارد.

میرزایی منش تصریح کرد: هوشمندسازی مهم ترین عامل رشد هرصنعتی به شمار می‌آید. هم اکنون مطابق آمار‌های منتشره متوسط سهم تمام شده حمل ونقل برقیمت تمام شده کالا در دنیا ۶ درصد، ولی درایران ۱۲ درصد است که این امر ناشی از عدم بهره وری مناسب از فناوری اطلاعات در صنعت حمل ونقل کشور است و ازآنجا که بیش از ۹۰ درصد جابجایی بار درون کشور مربوط به حمل و نقل جاده‌ای است قوانین زدایی و بکارگیری فناوری اطلاعات و حذف دلالی می‌تواند صنعت حمل ونقل ایران را به نحو مطلوبی به پویایی برساند.

او افزود: سامانه‌ای که توسط شرکت ما ساخته شده باهدف هوشمندسازی صنعت حمل ونقل وکمک به توسعه پایدار صنایع و مدیریت صحیح ناوگان حمل طراحی وپیاده سازی شده است. سامانه این شرکت دانش بنیان خدماتی همچون حمل انواع بار، درخواست انواع خودروی حمل بار، ویژه اعلام بار پایانه‌های کشور، نوبت دهی جهت بارگیری وتخلیه شرکت‌های حمل ونقل و ایجاد شبکه حمل باریکپارچه و درخواست‌های لجستیکی صنایع بزرگ وکوچک، با امکان رصد لحظه ایی محموله و همچنین بازاریابی وبازارسازی صنایع، ساماندهی خدمات بین راهی و پیاده سازی لجستیک‌های تخصصی با امکان تخصیص مسیرو زمان مناسب حمل با امکانات ویژه را ارائه می‌دهد.

میرزایی منش با اشاره به اینکه جز ایران چه کشور‌هایی به هوشمندسازی صنعت حمل ونقل رسیده‌اند، گفت: آلمان، آمریکا وهمچنین برخی کشور‌های اروپایی در این صنعت در ساخت این سامانه پیشتاز هستند. سامانه هوشمندسازی صنعت حمل ونقل می‌تواند به همانند یک اپراتور مرجع در سرتا سر کشور خدمات ارائه و همچنین می‌تواند ترانزیت داخلی و خارجی کشور را تسهیل کند. از لحاظ کیفی این سامانه به نحوی طراحی شده است که نیازمندی‌های کشور وترانزیت بین المللی را پاسخگو باشد و از سطح رقابتی نیز کاملا بهینه و رقابت پذیر است حتی در ارائه بعضی خدمات نسبت به رقبای خود در سایر کشور‌ها برتری دارد.

او اظهار کرد: این سامانه هوشمندسازی حمل و نقل در خدمات اقتصادی و بین راهی و با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات به جهت ایجاد بستری مناسب در ارائه خدمات اقتصادی و بین راهی طراحی وتولید شده است و وجود بستری مناسب به جهت ارائه محصولات وخدمات برای ارائه دهندگان، دسترسی راحت وسریع به محصولات موردنیاز برای مصرف کنندگان، بستری مناسب و دردسترس برای امنیت درحمل کالا، بالا بردن امنیت درسطح جاده‌های کشور با تامین مکان‌های مناسب پارک، خرید وارائه خدمات، تامین نیاز‌ها وانتظارات کیفی مشتریان، ارتقاء کسب و کار مجموعه‌های طرف قرارداد با بهره گیری از فناوری اطلاعات برای هدایت مشتریان، ارائه کلیه خدمات مصرفی برای استفاده کنندگان بر روی موبایل را ایجاد می کند. 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به به کاربرد سامانه هوشمندسازی حمل و نقل گفت: این سامانه در حذف دلالان بی نام ونشان صنعت حمل ونقل و ساماندهی عملکرد متولیان حمل و ناوگان، حذف تردد اضافی وسایل نقلیه و با ایجاد امکان باربرگشت ودوسربار شدن وسایل نقلیه ویژه حمل بار، به صرفه شدن هزینه حمل و تاثیر آن درقمیت تمام شده محصول و دسترسی به نرخ حمل مصوب، کاهش تجمع و سردرگمی رانندگان حمل بار درپایانه ها، کم کردن سرصدای ناشی روش‌های سنتی جستجوی راننده درپایانه ها، شفاف سازی و رتبه بندی عمکلرد حاملین بار و متولیان حمل، صاحبان بار، عملکرد بیمه گر و بالعکس، برنامه ریزی و مدیریت زمان تردد درکلانشهر‌ها، بکارگیری بارانداز‌های منطقه، پیاده سازی حمل ترکیبی مناسب کمک می‌کند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.