رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: اصناف شیراز خود را ملزم به رعایت دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اعمال محدودیت‌های رنگ بندی شهر‌های کشور می‌دانند و با توجه به قرار گرفتن شیراز در وضعیت رنگ قرمز تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمود هاشمی در حاشیه جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اصناف شیراز با تقدیر از اصناف بدلیل همراهی با ستاد مدیریت بیماری کرونا و رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذار‌ی اجتماعی، گفت: کسبه و بازاریان شیراز در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از پیشگامان اصناف کشور هستند که در اسفندماه ۹۸ و پیک‌های بعدی کرونا با تعطیلی داوطلبانه سلامتی همشهریان را بر معیشت خود ترجیح دادند و یقینا مردم قدرشناس شیراز این ایثار و از خودگذشتگی کسبه و بازاریان عزیز همشهری خود را فراموش نخواهند کرد.

او با ابراز تاسف از خارج شدن شیراز از وضعیت زرد و نارنجی و ورود به وضعیت قرمز ناشی از شیوع بیماری کرونا ابراز داشت: چنانچه بیشتر شهر‌های کشور، بار دیگر به وضعیت قرمز بازگردند، بیش از یک میلیون واحد صنفی تعطیل و حدود ۳ میلیون نفر شاغل در آن، به تعداد روز‌هایی که در شرایط قرمز قرار می‌گیریم، بیکار خواهند شد که این امر به معنای خساراتی سنگین بر اقتصاد و معیشت خانوار‌هایی که از مشاغل صنفی ارتزاق می‌کنند خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس از همراهی ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا با اصناف و توجه ویژه به نظرها و پیشنهادهای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز هم قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم از امروز برای جبران یا به حداقل رساندن خسارات ناشی از تعطیلی صنوف که معیشت خانواده خود را از طریق کسب و کار صنفی خود ارتزاق می‌کند چاره اندیشی شود هر چند بسته‌های حمایتی در سال ۹۹ ویژه اصناف دیده شده بود، اما با ادامه بحران رکود اقتصادی و زیان‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا در بخش اصناف نیاز است حمایت‌های جدی‌تر و ملموس از این بزرگترین تشکل مدنی کشور صورت پذیرد.

هاشمی با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمزکرونا در شهرستان شیراز محدودیت‌های جدید اصناف برای مقابله با وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا اعمال می‌شود، بیان کرد: بر اساس رنگ بندی اعلام شده، شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته و به همین دلیل همه اصناف و مشاغل به غیر از گروه ۱ به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.

او ادامه داد: فعالیت کارمندان اتاق اصناف مرکز استان فارس و اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز بر اساس دستور العمل ستاد مدیریت بیماری کرونا در بخش‌های غیر ضروری با حداکثر یک دوم پرسنل و در مشاغل ضروری با حضور حداکثر دو سوم پرسنل انجام می‌شود.

عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا استان فارس با بیان اینکه در بخش صدور پروانه کسب ویژه متقاضیان نیز علی‌رغم محدودیت‌های موجود نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: خوشبختانه با فراهم بودن زیر ساخت‌های لازم از پیک اول کرونا بخش آموزش مجازی متقاضیان دریافت پروانه کسب اجرایی و تمامی دوره‌ها به صورت غیر حضوری در حال انجام می‌باشد و جلسات غیر ضروری نیز تعطیل و جلسات ضروری نیز با حداقل نفرات بر اساس اصول بهداشتی تعریف شده با اولویت برگزاری جلسات مجازی دنبال می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت:  تغییر رنگ بندی به قرمز و تعطیلی صنوف گروه‌های دو، سه و چهار شرایط سختی را برای بسیاری از همکاران صنفی ما ایجاد می‌کند و حتی مشاغل گروه یک نیز در این شرایط با رکود شدید بازار مواجه می‌شوند اما همچنان سلامت شهروندان و همکاران صنفی ما به ویژه با توجه به شیوع نوع جهش یافته کرونا از هر چیز دیگری مهم تر است.

این مقام مسئول با خبر از تشدید نظارت و بازرسی‌ها در سطح بازار در کنار گشت‌های مشترک ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان شیراز، ابراز داشت: با تشدید نظارت‌ها توسط واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز استان فارس و اتحادیه‌های محترم صنفی شهرستان شیراز و همکاری سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس همشهریان می‌توانند هر گونه پیشنهاد و گزارشی را با شماره مستقیم ۳۲۳۴۰۰۰۰ یا شماره سه رقمی ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اطلاع دهند.

او با ابراز گلایه از دیگر تشکل‌های غیر صنفی و برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های در عدم رعایت کامل اصول بهداشتی و فاصله گذار یاجتماعی به ویژه برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، سفر‌های غیر ضروری و انجام برخی مراسم‌ها اذعان داشت: کسبه و بازاریان به تنهایی نمی‌توانند در امر مدیریت بیماری کرونا و خروج از وضعیت قرمز اثر گذار باشد و تا امروز نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند، اما سهم بسزایی در این مهم خارج از صنوفاست.

هاشمی در پایان ضمن قدردانی از مجاهدت‌های کادر درمان و اصحاب رسانه فارس که در بحث مقابله در کنار ستاد استانی مدیریت کرونا هستند تصریح کرد: امیدواریم با کوشش و همراهی همه بتوانیم هرچه زودتر از وضع موجود خارج شویم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خود دولت باعث شده دوباره وضعیت قرمز بشه،وقتی با افتخار میگن 5 میلیون مسافر اومده و محدودیت ها رو برداشتن توقع وضعیت بهتر از اینم نباید داشت
آخرین اخبار