مترجم گوگل به یک میلیارد نصب در فروشگاه گوگل رسید

با اینکه مترجم گوگل سرویس آنلاین هم دارد، اما برنامه Google Translate به یک میلیارد نصب در فروشگاه گوگل رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مترجم گوگل (Google Translate) یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌ها در حوزه خود است که با گذشت زمان و افزودن ویژگی‌های جدید به طور مداوم بهبود یافته است و سرمایه گذاری گوگل در این زمینه نتیجه داده است، چون حتی با داشتن یک رابط کاربری ساده، برنامه ترجمه گوگل، فقط در پلی استور اندروید یک میلیارد بار دانلود شده است.

برنامه Google Translate پر از ویژگی‌های مفید است. مثلا این برنامه می‌تواند ۱۰۸ زبان را ترجمه کند، رونویسی در لحظه را انجام دهد و حالت تاریک (dark mode) را ارائه دهد. مترجم گوگل برای مسافرت هم بسیار مفید است البته به شرطی که بشود در این شرایط کرونایی به سفر رفت. به لطف حالت ترجمه آفلاین، توانایی تلفظ نام‌ های خارجی هم به همراه ویژگی ترجمه دوربین ، فعال است.

پردازش روزانه ۱۰۰ میلیارد کلمه در Google Translate

مترجم گوگل با پردازش بیش از ۱۰۰ میلیارد کلمه در روز، روی بهبود ترجمه‌های خود و ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربر کار می‌کند.

مترجم گوگل

شایان ذکر است حالت تاریک یا همان دارک مود، یک قابلیت بسیار مفید است که جلوی آسیب دیدن چشم را تا میزان قابل توجهی می‌گیرد. این ویژگی همچنین مصرف باتری گوشی‌های هوشمند را کاهش می‌دهد و یک طراحی دل‌نشین را به کاربر ارائه می‌دهد. البته انتقادی که به این ویژگی برنامه گوگل ترنسلیت وارد است این است که این حالت دارک مود، بیشتر طوسی رنگ به نظر می‌آید تا مشکی، این یعنی گوشی‌هایی که ار صفحه نمایش پیشرفته AMOLED یهره‌مند هستند استفاده خاص و کارآمدی از این قابلیت نخواهند داشت.

شما می‌توانید این برنامه را از اپ استور‌های مختلف دانلود کنید یا با مراجعه به سایت ترجمه گوگل ، به صورت آنلاین به فعالیت خود بپردازید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار