جمالیان گفت: کرونای انگلیسی مختص گروه سنی خاصی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: کرونای انگلیسی همه‌ی سنین را درگیر می‌کند و مختص گروه سنی خاصی نیست.

جمالیان افزود: سویه انگلیسی بیماری کرونا با سرعت بسیار زیادی قابل انتقال است و اگر در خانواده یک نفر مبتلا شود کل اعضا درگیر خواهند شد.

او اضافه کرد: افراد سالمند و کسانی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند باید با حساسیت بیشتری مراقب سلامتی خود باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: رعایت نکردن پروتکل‌ها و عادی انگاری مردم با سرعت زیادی می‌تواند باقی شهرستان‌ها را در وضعیت قرمز قرار دهد.

او ادامه داد: امروز ما حصل شلوغی و رعایت نکردن‌ها را شاهد هستیم و در نهایت در موج چهارم کرونا بسیار نگران این هستیم که بضاعت درمانی ما، پاسخگوی مراجعین نباشد.

جمالیان اظهارکرد: درروز‌های پایانی سال ۹۹ و تعطیلات نوروزی شاهد بودیم که جاده‌های استان مرکزی از سومین جاده‌های پرتردد کشور بود و مسافران زیادی تردد می‌کردند.

او تصریح کرد: همچنین تعداد بسیار زیادی مراسم عروسی در اعیاد شعبانیه برگزار شد و علاوه بر این موارد شلوغی‌های پایانی سال در مراکز خرید، بازار سرپوشیده و پاساژ‌ها عاقبت خوشی برایمان نداشت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.