با توجه به شیوع بالای کرونا از فردا تردد و فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ در اراک و ۴ شهرستان دیگر ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،  ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی با حضور اعضا و ادارات مربوطه برگزار و در این جلسه عنوان شد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و با توجه به قرمز شدن شهرستان اراک و نارنجی شدن  ساوه، خمین، آشتیان و زرندیه از  پانزدهم فروردین ماه محدودیت  تردد و فعالیت اصناف برای مناطق مذکور اعمال و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

بر این اساس، مقرر شد گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ و بازار‌های سرپوشیده و باز، پاساژ‌ها، مراکز آموزشی، نماز‌های جمعه و جماعت، تالار‌ها و مراکز خرید از صبح فردا یکشنبه برای مدت ۲ هفته تعطیل شوند و رفت و آمد در شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع شود.

همچنین مقرر شد ارگان‌های خدمات‌رسان با ۵۰ درصد نیرو و مشاغل غیر ضروری با یک سوم توان و کارمندان دولت با یک دوم نیروی انسانی در محل کار حاضر شوند.

برگزاری هر نوع آیین عزا و عروسی در رستوران‌ها و تالار باغ‌های شهر‌های قرمز و نارنجی استان مرکزی ممنوع بوده و مساجد شهر‌های قرمز و نارنجی اجازه برگزاری آیین‌های ترحیم ندارند.


هرگونه تجمع بیشتر از ۱۵ نفر در شهر‌های نارنجی و قرمز استان مرکزی ممنوع است و نیروی انتظامی طبق مصوبه باید با خاطیان برخورد می کنند.

ناوگان حمل و نقل عمومی موظف به فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت خود شدند و فعالیت کلیه‌ی باشگاه‌های ورزشی، نمازجمعه ها؛ آرامستان‌ها و بقاع متبرکه، و بازار‌های روز ممنوع شد.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه گفت: ویروس کرونای انگلیسی سرعت انتقال بالا دارد و شهر‌های دلیجان، خنداب، آشتیان به سرعت به سمت تغییر رنگ و بحرانی شدن پیش می‌روند و نیاز است که مداخلات لازم صورت بگیرد.

جمالیان از افزایش ۳۰۰ درصدی مبتلایان به کرونا در استان مرکزی خبر داد و افزود: مقایسه هفته‌های اول و دوم فروردین از افزایش۳۰۰ برابری ابتلا به کرونا حکایت دارد.

او اضافه کرد: تا اواخر هفته آینده موج چهارم کرونا در استان شیب تندتری به خود می‌گیرد و نیاز است مردم آگاهانه برای مقابله با شرایط سخت پیش رو کنار مسئولان اجرایی و کادر درمانی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه در این مدت آمار بستری‌ها ۵۰ برابر و فوتی‌ها ۴ برابر شده از مردم خواهش کرد برای حفظ سلامت خود و دیگران، از دورهمی‌های خانوادگی و حضور در تجمعات جدا خودداری کنند.

سرعت سرایت کرونای جهش یافته انگلیسی بالاست و علائم این بیماری ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ابتلا در فرد دیده می‌شود.

دهم اسفند ماه یک ساوه‌ای بعد از سفر به البرز کرونای اولین کرونای انگلیسی را با خود به استان مرکزی و ساوه آورد و با توجه به مشخص شدن نتایج آزمایشات، تمام اطرافیان این فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی تحت بررسی پزشکی و قرنطینه‌ای قرار گرفتند که جواب تست کرونای اعضای خانواده فرد مبتلا به کرونای انگلیسی هم مثبت شد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده گردید و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز نارنجی و زرد  قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بنده بیمه تامین اجتماعی دارم و بیمه تکمیلی دانا دارم ولی به بیمارستان سینا مراجعه کردم و هزینه تست pcr حدود 307 هزار تومان عنوان شد و به همین علت از انجام تست پشیمان و منصرف شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
تعداد پرسنل کارخانه سپهر گستر اراک ۲۴ نفر است که در شهرک صنعتی خیرآباد قرار گرفته و اغلب کرونا دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
دولت به جای اینکه دو هفته بعد از عید مردم رو دوباره تعطیل کنه و بیشتر از قبل به قشر ضعیف فشار بیاره بهتر نبود همون دو هفته ی عید رو به روی پولدارها میبستن تا قشر ضعیف اینهمه بدبخت تر از قبل نشه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
لطفا صنایع و کارخانه جات در شهرک صنعتی خیرآباد اراک را در روزهای پنج شنبه تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
طبق قانون کار میتوان کارخانه جات را پنج شنبه ها تعطیل کرد