سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از انجام ۵۳ هزار مورد بازرسی بهداشتی در سال ۹۹ توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نجمه آقامیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: طی روزهای کاری و تعطیل پارسال  بیش از ۵۸۰۰ بازرسی بهداشتی از اصناف و کارگاه‌های کوچک و بزرگ و کارخانه‌های صنعتی توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای صورت گرفته است.

او ادامه داد: در همین بازه زمانی همچنین تعداد ۳۰ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و ۱۴هزار و ۲۹۲ مورد بازرسی از اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز انجام شد که ۹۰۷ مورد از مراکز مذکور که موازین بهداشتی را رعایت نکرده بودند اخطاریه دریافت نموده و ۱۰۴ مورد با همکاری پلیس اماکن تعطیل شدند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: طی این مدت تعداد ۲ هزار مرکز ارائه خدمات پزشکی مورد بازرسی کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای قرار گرفت و موارد اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به وی اعلام شد و در خصوص اجرای این دستورالعمل‌ها راهنمایی لازم صورت گرفت. این بازرسی در برخی موارد در معیت کارشناسان معاونت درمان دانشکده صورت گرفته است.

او افزود: در این مدت ۲۸۷ مورد بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت انجام گرفت و مراکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان بازرسی از ادارات و بانک‌ها را از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت حرفه‌ای خواند و افزود: در این مدت تعداد ۹۳۴ مورد بازرسی از ادارات و بانک‌ها انجام شد و موارد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن تذکر به مراجع قضایی ارجاع داده شد

آقامیری با ابراز تاسف از عدم توجه بخشی از افراد جامعه به توصیه‌های بهداشتی و ساده انگاری عواقب بیماری گفت: با وجود تلاش تیم‌های فنی برای مراقبت از مادران باردار و افراد پرخطر، همچنان مصرف دخانیات، شرکت در مراسمات و تجمعات و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی باعث افزایش بیماران و متعاقب آن افزایش بار کاری و مخاطرات شغلی پرسنل بهداشتی در شهرستان شده است.

او از همه همشهریان آبادانی خواست تخلفات بهداشتی مشاهده‌شده را به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.