مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از بازسازی قنات روستای علی آباد دهستان فرمشکان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار، گفت: کارشناس مسئول اداره آب و خاک و امور فنی زیربنایی کوار به همراه نماینده شرکت مشاور ابتکار پیمان پارس با حضور تعدادی از نمایندگان بهره برداران و اعضای شورای اسلامی روستای علی آباد از طرح مرمت قنات علی آباد واقع در دهستان فرمشکان به صورت مستمر بازدید داشتند.

او، با اشاره به خسارت های بعمل آمده ناشی از سیل بر ساخت و سازهای بدون مجوز در حریم قنات و تردد ماشین آلات بر روی مسیر و حفاظت از قنات ها به عنوان سرمایه گرانبهای نسل های بعد تاکید کرد.

جوکار، بیان کرد: اعتبار طرح مرمت قنات از محل کمک های فنی و اعتباری ابلاغی سال ۱۳۹۹ تامین شد که با پایان این طرح به طول یک هزار و  ۴۰۰متر دارای دو شاخه و تعداد ۵۰ میله چاه میزان آبدهی قنات از ۱۴ به ۱۸ لیتر برثانیه رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار، تصریح کرد: تعداد بهره برداران قنات علی آباد ۶۰ خانوار بوده و سطح اراضی زیردست و تحت آب آشامیدنی این قنات بیش از ۵۰ هکتار است که انتظار می رود با ادامه بارش های بهاری و اقدامات انجام شده میزان آبدهی قنات افزایش یابد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار