مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به پر بودن نزدیک به ۷۴ درصد ظرفیت سد‌های استان، گفت: این میزان ذخیره نسبت به سال گذشته افت داشته و امیدواریم با بارش‌های نیمه دوم فروردین تا حدودی جبران شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بهرام درویشی با بیان اینکه هم اکنون ۹۸۷ میلیون مترمکعب از ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سد‌های استان پر است، اظهار کرد: این میزان معادل ۷۴ درصد ظرفیت سد‌ها است.

او از کاهش ذخیره سد‌های استان کرمانشاه  نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و عنوان کرد: پارسال یک میلیارد و ۱۷ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های استان ذخیره بود که امسال با کاهش ۱.۵ درصدی این ذخیره مواجهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه آورد بارش‌های سال آبی جاری برای سد‌های استان را هم نزدیک به ۶۸۰ میلیون مترمکعب برآورد کرد.

درویشی افزود: در سال آبی جاری دو سد "شیان" و "سلیمانشاه" سرریز داشتند که البته هم اکنون هیچکدام از این دو سد در شرایط سرریز نیستند.

او درباره دلایل کاهش ذخیره سد‌های استان کرمانشاه  نیز با بیان اینکه کاهش بارندگی‌های سال آبی جاری مهمترین عامل بوده، خاطرنشان کرد: امیدواریم بارش‌های نیمه دوم فروردین ماه مناسب باشد و بخشی از این کاهش جبران شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه شیوع بیماری کرونا و افزایش مصرف آب نیز بر کاهش ذخایر آبی استان بی تاثیر نبوده است.

درویشی با اشاره به در پیش بودن فصل گرما از مردم خواست حتما نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند، در غیر این صورت در فصل گرمای امسال با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.