مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از کاهش نزدیک به ۱۴ درصدی آورد سد‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام درویشی ذخیره کنونی سد‌های کرمانشاه را ۸۸۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۶۵ درصد ظرفیت ۱۲ سد استان با حجم مخزن یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب، پُر است.

او از کاهش ۴.۵ درصدی ذخیره مخازن سد‌های استان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: ذخیره سد‌های استان در مدت مشابه پارسال ۹۲۳ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه آورد بارش‌های امسال از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) تاکنون را برای سد‌های استان ۴۶۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: این میزان در مدت مشابه پارسال ۵۴۰ میلیون مترمکعب بود، یعنی با کاهش نزدیک به ۱۴ درصدی آورد سد‌ها مواجهیم.

درویشی دلیل این کاهش را کمبود بارش‌های سال آبی جاری اعلام و بیان کرد: البته با مدیریتی که در ذخیره سد‌ها انجام دادیم، وضعیت چندان بدی در میزان ذخیره نداریم.

او ابراز امیدواری کرد بارش‌هایی که تا پایان فصل بارش پیش رو داریم بخشی از این کم آبی را جبران کند و اظهار کرد: البته به همکاری و مشارکت مردم هم بسیار نیاز داریم تا بتوانیم کم بارشی‌ها را مدیریت کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی نداشته باشند، با این وضعیت بارش‌ها در فصل گرمای آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.