درمان بیماری پارکینسون به روش کاشت الکترود در شمال کشور برای نخستین بار در مازندران انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر سجاد شفیعی سرپرست تیم جراحی کاشت الکترود در بیمارستان فوق تخصصی شهید فکوری جویبار به درمان بیماری پارکینسون به روش کاشت الکترود برای نخستین بار در شمال کشور و مازندران اشاره کرد و گفت: در این روش، الکترود داخل هسته‌های عمقی مغز قرار گرفته و با وصل کردن آن به باتری که زیر پوست کاشته می‌شود، قسمت‌هایی از مغز تحریک و لرزش‌ها و علائم بیماری برطرف خواهد شد.

او این روش جراحی را به دلیل دانش بالا و نیاز به تکنولوژی‌های پیشرفته بسیار نو و جدید دانست و افزود:این روش جراحی به نوعی لبه علم در جراحی مغز و اعصاب تعریف می‌شود.

فوق‌تخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: فرد مبتلا به پارکینسون در این روش جراحی مردی ۶۳ ساله بوده که روش‌های درمان دارویی و کم تهاجمی برای وی نتیجه بخش نبوده است.

او افزود: این روش جراحی علاوه بر درمان پارکینسون برای برخی از بیماری‌های روانی از قبیل مبتلایان به افسردگی، وسواس، بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و تیک عصبی کاربرد دارد.

سرپرست تیم جراحی کاشت الکترود در بیمارستان فوق تخصصی شهید فکوری جویبار گفت: انتخاب صحیح بیماران مبتلا به این نوع بیماری با تصمیم گیری شورای پزشکی بیمار ضروری است.

جراحی کاشت الکترود در درمان بیماری پارکینسون، پیش‌تر فقط در تعدادی از مراکز درمانی تهران و شیراز انجام می‌شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.