هواشناسی بوشهر اعلام کرد: تلاطم خلیج فارس تا سه‌شنبه ادامه دارد و ارتفاع موج به ۳ متر هم خواهد رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وزش باد‌های شدید شمال غربی بر روی دریا و نوار ساحلی استان تا سه شنبه  ادامه دارد، بنابراین در این مدت در بیشتر ساعات خلیج فارس مواج است و دریانوردان به ویژه صاحبان شناورهای کوچک نباید به دریا بروند.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین در این مدت دمای هوا در استان روند کاهشی خواهد داشت. ضمن اینکه امروز با افزایش پوشش ابر در بخش‌هایی از شمال و مناطق شرقی استان احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط وجود دارد.

او اشاره کرد: در شبانه روز گذشته، برازجان و خورموج با  ۴۰ درجه سلسیوس هوایی تابستانی را در بهار تجربه کردند. در این مدت کمترین دما از عسلویه با ۱۹ درجه سلسیوس گزارش شد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی جهت وزش باد را تا فردا، شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی کرد که در برخی ساعات بر روی دریا و نوار ساحلی به بیش ار ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

انصاری، ارتفاع موج را هم ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر و گاهی بیش از ۳ متر عنوان کرد.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۲۵ بامداد، جزر اول ساعت ۰۵:۴۰، مد دوم ساعت ۱۲:۵۰ و جزر دوم ساعت ۲۱:۰۰ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.