رئیس اداره امور عشایری یزد گفت: کوچ عشایر شهرستان‌های ابرکوه و خاتم به مناطق ییلاقی استان‌های یزد، کرمان و فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسن زارع رئیس اداره امور عشایری یزد گفت: کوچ عشایر استان یزد بیشتر به شیوه سنتی یا با استفاده از خودرو انجام می‌شود و تا اواخر فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

او افزود: تمهیدات لازم برای تأمین امنیت جانی و مالی عشایر هنگام کوچ با همکاری نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر اندیشیده شده است.

زارع ادامه داد: با استقرار کامل عشایر در مناطق ییلاقی روند خدمت رسانی از جمله تأمین آب، علوفه، مرمت ایل راه ها، ارائه خدمات درمانی و سایر نیاز‌های آن‌ها نیز آغاز می‌شود.

رئیس اداره امور عشایری یزد با تأکید بر صدور کارت تردد دام گفت: ارائه خدمات، تسهیلات و توزیع نهاده‌های دامی به این گروه از تولیدکننده‌ها با ارائه کارت شناسایی دامداری‌ها و مجوز تردد برای دام‌های آن‌ها امکان پذیر است.

زارع ادامه داد: با نزول رحمت الهی در سال زراعی جاری وضعیت مراتع در مناطق ییلاقی به نحوه مطلوبی بهبود یافته است.

او افزود: کارت شناسایی دامداری‌ها و تردد دام تا ۵ سال اعتبار دارد و خانوار‌های عشایر یزد که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم هستند برای اخذ کارت تردد دام، به جهاد کشاورزی مناطق سکونت خود مراجعه کنند.

زارع تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون کوچ عشایر به مناطق ییلاقی در سال ۱۳۹۹ با تاخیر ۴۰ روزه انجام شده است.

او گفت: هزار و ۲۰۰ کیلومتر ایل راه‌ها در حد فاصل مناطق ییلاقی و قشلاقی استان‌های یزد، فارس و کرمان وجود دارد که مورد استفاده عشایر یزد است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.