در حال حاضر چهار شهرستان شهرکرد، فارسان، کیار و سامان در چهارمحال و بختیاری در وضعیت نارنجی و شهرستان بروجن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: وضعیت شهرستان بروجن از نارنجی به قرمز تغییر پیدا کرده و در حال حاضر چهار شهرستان شهرکرد، فارسان، کیار و سامان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان کوهرنگ، اردل، لردگان و خانمیرزا در چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

او افزود: اساس رنگ‌بندی وضعیت شهرستان‌ها بر مبنای تعداد بیماران بستری حاد تنفسی است که در صورت وجود هر ۶ بیمار بستری در میان یک صد هزار نفر در هر شهرستان در آنجا وضعیت قرمز برقرار است، در صورت وجود ۴ بیمار در یکصد هزار نفر وضعیت نارنجی و در صورت وجود یک بیمار بستری در یک‌صد هزار نفر محدودیت‌های منطقه دارای وضعیت زرد اعمال می‌شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: در هیچ یک از سه موج گذشته سرعت انتشار و گسترش ویروس در استان به اندازه موج چهارم نبوده است به طوری که در حال حاضر بیماران سرپایی مشکوک به ابتلای ویروس کرونا روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته که این وضعیت باعث افزایش تعداد مرگ و میر در ۲ هفته آینده خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار