رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده تمام ظرفیت‌های درمانی چهارمحال و بختیاری در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸۲ هزار و ۳۷۹ نمونه گیری انجام و ابتلای ۲۷ هزار و ۵۶۹ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: هم اکنون شهرستان‌های سامان و بروجن در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد هستند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری منحوس کرونا، از برگزاری هرگونه تجمع، دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی خودداری کنید.

او ادامه داد: چهارمحال بختیاری به لحاظ شیوع و میزان ابتلا به کرونا در وضعیت بسیار خطرناک قرار دارد و آمار مبتلایان به سرعت در حال چند رقمی شدن است به گونه‌ای که شمار مثبت مراجعین سرپایی امروز نسبت به ۱۰ روز گذشته حدود ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته بود.

شیرانی گفت: چهارمحال و بختیاری به لحاظ میزان ابتلای بیماران به کووید_۱۹ در شرایط استثنایی قرار دارد و تا کنون تجربه چنین رشدی در میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان وجود نداشته است.

او افزود: روزانه حدود ۲۰ درصد به شمار بستری شدگان در بخش‌های ویژه کرونایی بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری اضافه می‌شود و تا چند روز آینده تمام ظرفیت‌های درمانی استان در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد.

شیرانی از ابتلای شیرخوارگان، کودکان، نوجوانان و جوانان به کرونا در استان خبر داد و اضافه کرد: روز‌های خوبی برای آینده در استان پیش‌بینی نمی‌شود.

او ادامه داد: احتمال افزایش تعداد بیماران بدحال و سه رقمی شدن تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس منحوس در استان وجود دارد لذا مردم باید هشدار‌ها را جدی بگیرند.

شیرانی گفت: سرعت انتشار و بیماری زایی ویروس انگلیسی بسیار بالا است و بر خلاف ویروس قبلی که اطرافیان فرد مبتلا پس از چند روز گرفتار می‌شدند، ویروس جهش یافته به سرعت به اطرافیان بیمار منتقل می‌شوند.

او افزود: بهترین و امن‌ترین محیط در روز طبیعت خانه است چرا که به واسطه شلوغی مراکز گردشگری خطر انتقال ویروس به شدت بالاست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار