رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با افزایش موارد ابتلای سرپایی کرونا زنگ هشدار در چهارمحال و بختیاری به صدا در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸۱ هزار و ۵۵۹ نمونه گیری انجام و ابتلای ۲۷ هزار و ۲۲۶ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: هم اکنون شهرستان‌های سامان و بروجن در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد هستند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: مردم به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری منحوس کرونا، از برگزاری هرگونه تجمع، دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی در ایام تعطیلات عید نوروز خودداری کنید.

او ادامه داد: با توجه به افزایش موارد سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و کیار این شهرستان‌ها نیز به صورت رسمی نارنجی خواهند شد.

شیرانی گفت: سایر شهرستان‌ها نیز در معرض خطر هستند و حتی شهرستان لردگان که جزو شهرستان‌های با شیوع کم در ماه‌های اخیر بوده است، ثبت آمار کم نظیری از موارد ابتلا به کرونا را طی ماه‌های اخیر تجربه نموده است.

او افزود: با افزایش موارد ابتلای سرپایی زنگ هشدار به صدا در خواهد آمد و با افزایش موارد سرپایی، آمار بیماران بستری و به دنبال آن تعداد بیماران بدحال و طبیعتا فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش خواهد یافت.

شیرانی اضافه کرد: باید از الان که با شروع موج جدید شیوع کرونا مواجه هستیم اقدامات کنترلی و پیشگیرانه انجام شود، با رسیدن به اوج شیوع بیماری اقدامات کمتر کار ساز است.

او ادامه داد: باید تلاش کرد، هم طول و هم ارتفاع منحنی شیوع بیماری کرونا کوتاه‌تر باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار