میزان پیشرفت فیزیکی جاده شهرکرد به شلمزار به ۴۰ درصد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۶۳ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی در قطعه اول جاده شهرکرد به بازفت، شلمزار به ناغان انجام شده است و میزان پیشرفت فیزیکی این جاده به ۴۰درصد رسید.

او افزود: از این میزان ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۲۶۳ هزار مترمکعب خاک‌ریزی بود.


بیشتر بخوانید


مقصودی اضافه کرد: در این قطعه ۳۸ هزار متر مکعب اساس و زیراساس اجرا و ۴۷ دستگاه آب‌رو احداث شده است.

او پیشرفت فیزیکی جاده شهرکرد به بازفت، شلمزار به ناغان را بیش از ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: پارسال برای اجرای این طرح ۹۱۲ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ و ۱۰۰ درصد این مبلغ تخصیص داده شد که ۷۰۰ میلیارد ریال آن مختص تونل زره بوده است.

مقصودی افزود: جاده شهرکرد به بازفت، شلمزار به ناغان ۱۶۰ کیلومتر از شهرکرد تا بازفت طول دارد که احداث باند دوم جاده شهرکرد به شلمزار، ساخت مسیر تونل زره و اجرای مسیر گردنه چری از زیرپروژه‌های این طرح به‌شمار می‌رود.

او ادامه داد: احداث تونل زره فاصله ۳۳ کیلومتری بین شلمزار تا ناغان در شهرستان کیار را ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

مقصودی گفت: در این طرح مسیر گردنه چری به‌طول ۱۲ کیلومتر شامل یک دستگاه تونل سه هزار و ۲۰۰ متری، شش دستگاه تونل در مجموع به‌طول یک‌هزار و ۸۰۰ متر و سه دهانه پل بزرگ ۲۰ متری احداث خواهد شد.

او افزود: با این اقدام علاوه بر حذف گردنه سخت‌گذر چری، افزون‌بر ۴۰ پیچ خطرناک حذف و فاصله ۲۲ کیلومتری به ۱۲ کیلومتر کوتاه می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار