فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، از شناسایی ۴۲ هزار متصرف اراضی دولتی در کشور طی سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در آیین معارفه یگان حفاظت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، از شناسایی ۴۲ هزار متصرف اراضی دولتی در کشور طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: تعامل با دستگاه قضا و ارتقای سرعت عمل باعث افزایش حفاظت از اراضی دولتی شده است.

او افزود: ۱۸ هزار هکتار اراضی تحویل یگان حفاظت شده است و ۳۵ فرمانده یگان حفاظت در سراسر کشور مسئولیت حراست از اراضی را برعهده دارند.


بیشتر بخوانید


خردمند اضافه کرد: طی سال‌های اخیر با اقداماتی در خصوص حراست از اراضی دولتی، انقلابی در این حوزه شکل گرفته است.

او، هوشمندسازی نظارت بر اراضی را از دیگر اقدامات شکل گرفته در این حوزه دانست و گفت: با کمک فناوری نوین تمامی اطلاعات ثبت و از راه دور نیز می‌توان این اراضی را تحت کنترل قرار دارد و این اطلاعات در سامانه بانک مرکزی سازمان ملی هم ثبت می‌شود.

خردمند، تعامل با دستگاه قضا را از دیگر فعالیت‌های این یگان برشمرد و افزود: نشست‌های مشترکی در این حوزه انجام و ضابط قضایی انتخاب شده است.

حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از شناسایی ۲۰۵ متصرف در استان طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: یگان حفاظت مسئولیت مهمی است چرا که با بیت‌المال در ارتباط است.

او از ۳۷۷ هکتار رفع تصرف زمین‌خواری در استان از سال ۹۵ تاکنون خبر داد و اضافه کرد: همچنین در همین مدت ۶۹ مورد احکام قضایی در قالب ۱۷۲ هکتار اجرا شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.