رئیس پلیس راهور گلستان توصیه‌هایی را برای روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت به شهروندان و مردم عزیز استان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ عباس مهاجر بسطامی رئیس پلیس راهور استان گلستان  با توجه به فرا رسیدن ۱۳ فروردین و روز طبیعت از همشهریان و هم استانی‌های عزیز خواست به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

او توصیه کرد:زمان رفت و برگشت خود را با اولویت صبر و حوصله در رانندگی و پرهیز ار عجله و شتاب تنظیم کنید و به اندازه ظرفیت خودروی خود سرنشین سوار و در انتخاب مسیر، مسیر‌های ایمن‌تر را انتخاب کنید.

سرهنگ بسطامی افزود:سبزه خود را روی کاپوت یا صندوق خودرو قرار ندهید و آن را در سطح جاده رها نکنید این اقدام برخلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است.

در روز طبیعت تراکم جاده‌ها زیاد می‌شود رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی بسیار مهم و حیاتی است.

از سبقت غیر مجاز در راه‌های روستایی و ۲ طرفه خودداری نمایید، حتی از سبقت‌های مجاز، ولی پرخطر نیز خودداری کنید.

روز ۱۳ فروردین روز سرعت غیر مجاز و انجام حرکات نمایشی نیست این روز را به حرمت حیات خود و دیگران بیش از هر روز دیگری پایبند احتیاط و ایمنی باشید.

در صورت وقوع تصادفات خسارتی بلافاصله سرنشینان را از محل خطر دور کرده و به جای امنی ببرید و پس از آن اگر خودرو‌های خسارت دیده قابل جابجایی بودند، آن‌ها را از مسیر سواره رو به حاشیه ببرید و اگر قابل جابجایی نبودند با نصب مثلث شبرنگ در فاصله ایمن هشدار لازم را به خودرو‌های دیگر منتقل کنید تا تصادفات بعدی رخ ندهد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیزده بدر ، روز طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار