بیش از ۴ هزار مهاجر غیرقانونی که بسیاری از آن‌ها کودک و نوجوان هستند در یکی از مراکز پرجمعیت بازداشت مرزی آمریکا و مکزیک نگهداری می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، دولت بایدن برای نخستین بار روز سه شنبه به خبرنگاران اجازه داد از مرکز اصلی بازداشت مرزی آمریکا در مرز ایالت تگزاس در جنوب این کشور بازدید کنند. 

بیش از ۴ هزار مهاجر غیرقانونی شامل کودکان و خانواده‌هایشان که بسیاری از آن‌ها کودک و نوجوان هستند در یکی از مراکز بسیار شلوغ و پرجمعیت بازداشت در مرز آمریکا با مکزیک که تنها ظرفیت اسکان ۲۵۰ نفر را دارد، نگهداری می‌شوند.

این در حالی است که دولت آمریکا پیش از این در تلاش بود تا مانع انتشار تصاویر گرفته شده از اردوگاه پناهجویان در مرز‌های این کشور شود.

شبکه فاکس نیوز روز شنبه به نقل از سناتور مایک براون گزارش داد یک مقام مسئول از دولت بایدن از سناتور‌های جمهوری خواهی که اخیرا از بازداشتگاه مرزی بازدید کردند، خواسته است تا تصاویر گرفته شده از این اردوگاه‌ها را از بین ببرند.

این مکان که با چادر پوشانده شده برای نگهداری از کودکان مهاجر تدارک دیده شده است و کودکان را در اتاقک‌هایی که با پلاستیک از یکدیگر مجزا شده نگهداری می‌کنند و آنان را شانه به شانه زیر پتو‌های زرورقی می‌خوابانند.

اسکار اسکامیلا، افسر جانشین گشت مرزی آمریکا گفت: «هم اکنون در این مرکز بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند که ۳ هزار و ۴۰۰ تن از آنان، کودکان بی‌سرپرست و بقیه خانواده هستند.»

افسر جانشین گشت مرزی گفت: «همه‌ی کودکانی که اینجا پشت سر من می‌بینید بچه‌های کوچک و بی‌سرپرست هستند. سن و سال شان متفاوت است و در زمره‌ی کم سن و سال‌ترین افرادی هستند که در بازداشت به سر می‌برند. این‌ها خودشان به تنهایی از مرز گذشته و وارد خاک آمریکا شده اند!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار