دولت آمریکا بسیاری از اعضای شورای مشورتی وزارت امنیت میهن این کشور را از سمت خود برکنار کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دولت آمریکا بسیاری از اعضای هیئت مشاوره وزارت امنیت میهن را از کار برکنار کرد.

وزیر امنیت میهن آمریکا روز جمعه در نامه‌ای به شورای مشورتی این وزارتخانه اطلاع داد از ۲۶ مارس ۲۰۲۱ به کار اعضای این شورا پایان می‌دهد.

در این نامه که اولین بار از سوی نشریه پولیتیکو رویت شده، آمده است این شورا که متشکل از مقامات اطلاعاتی و امنیتی سابق و سایر کارشناسانی است که به وزیر امور خارجه در زمینه‌های مختلفی مشورت می‌دهند، مجدداً طی چند هفته آینده با ساختار جدید تشکیل خواهد شد.

طبق این نامه عملاً اکثر اعضای این شورا از جمله کیت الکساندر، رئیس سابق آژانس امنیت میهن از کار برکنار شدند.

دولت جو بایدن این هفته‌ها با مشکلات عدیده‌ای در مواجهه با سیل مهاجران دست و پنجه نرم می‌کند و قصد دارد از مکزیک و گواتمالا درخواست کند تا از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کنند.

پس از صدور مجوز ورود کودکان مهاجر به آمریکا از سوی بایدن، گفته می‌شود که اکنون نزدیک به ۳۲۰۰ نوجوان در مراکز مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر اقدامات رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. سقف قبولی سالانه پذیرش پناهنده در دولت ترامپ ۱۵ هزار نفر بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار