در روز طبیعت ورودی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری بسته خواهد شد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در روز سیزدهم فروردین، برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع کرونا، ورودی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان بسته خواهد شد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او با اشاره به لزوم همکاری همه جانبه برای جلوگیری از شیوع موج چهارم کرونا در ایام پایانی نوروز افزود: ورودی تمامی مناطق تحت مدیریت استان شامل یک پارک ملی، پنج منطقه حفاظت شده و یک اثر طبیعی ملی، یک منطقه شکار ممنوع، یک پناهگاه حیات وحش و تالاب‌های استان بسته خواهد شد.


بیشتر بخوانید


احمدی در تکمیل سخنان خود اضافه کرد: پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، مناطق حفاظت شده سبزکوه، هلن، قیصری و شیدا، منطقه شکار ممنوع خدا آفرین، پناهگاه حیات وحش شیرستان و تالاب‌های چغاخور و گندمان جزو مناطق تحت مدیریت استان هستند.

او ادامه داد: به مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست تأکید شده که در ایام پایانی تعطیلات نوروزی و به ویژه روز انس با طبیعت از ورود افراد به این مناطق جلوگیری کنند.

احمدی از استقرار خودرو‌های حمل بازیافت با بنر‌های مخصوص دریافت سبزه در روز انس با طبیعت خبر داد و گفت: برنامه جمع آوری سبزه‌های نوروزی با هدف حفظ محیط زیست و بازیافت آن برای جلوگیری هدررفت گندم و حبوبات، هر ساله با همکاری بخش خصوصی در استان اجرا می‌شود و می‌توان به جای رها کردن سبزه‌ها در طبیعت، آن‌ها را به این ایستگاه‌ها تحویل یا در زمین‌های کشاورزی دفن کرد.

او افزود: ماهی قرمز گونه‌ای غیربومی برای کشور ما است و در صورت آزاد سازی این ماهی در رودخانه‌ها و دریاچه‌های طبیعی، می‌توانند اکوسیستم آن منطقه را به هم بزنند، بنابراین بهتر است در آب‌های طبیعی به‌هیچ عنوان رها نشوند.

احمدی اضافه کرد: بهار فصل زادآوری حیات وحش و آغاز رشد گیاهان در طبیعت نیز هست.

او ادامه داد: برخی افراد سودجو در بهار با چیدن گیاهان وحشی و دارویی مشکلاتی را برای حیات وحش و برهم زدن آرامش حیوانات ایجاد می‌کنند. احمدی گفت: چیدن گیاهان وحشی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

احمدی از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ یا نزدیکترین پاسگاه و اداره حفاظت محیط‌زیست استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار