شنبه هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ رویداد ساعت زمین است و همه برای احترام به زمین با خاموش کردن چراغ‌ها و همه وسایل الکترونیکی غیر‌ضروری به مدت یک ساعت به این پویش جهانی می‌پیوندند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ساعت زمین رویدادی محیط‌زیستی است که در آخرین شنبه ماه مارس میلادی به شکل هماهنگ در بیشتر کشور‌های جهان با هدف آگاهی‌رسانی درباره تغییرات آب و هوایی و ضرورت توجه بیشتر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی برگزار می‌شود.

او افزود: در این رویداد به شکل نمادین، برای بیان نگرانی از تغییرات اقلیمی و تعهدی برای یافتن راه حل‌هایی برای مسایل محیط‌زیستی، به مدت یک ساعت چراغ‌ها و و همه وسایل الکترونیکی غیر‌ضروری، خاموش می‌شوند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: هفته آخر و یکی مانده به آخر مارس، زمان اعتدال بهاری در نیمکره شمالی و اعتدال پاییزی در نیمکره جنوبی است که باعث می‌شود زمان غروب خورشید به طور تصادفی در هر دو نیمکره تقریبا یکسان باشد، به این ترتیب بیشترین تأثیر بصری را برای رویداد جهانی خاموشی تضمین می‌کند.

او ادامه داد: اغلب نماد‌های شهری و ساختمان‌های مهم در کشور‌های مختلف به این جنبش محیط‌زیستی ملحق شده‌اند.

احمدی گفت: این رویداد از سال ۲۰۰۷ در استرالیا آغاز شده و پارسال، این برنامه در بیش از ۱۸۰ کشور و حدود ۲۰ هزار بنا و محوطه مهم کشور‌های مختلف انجام شده است.

در سال‌های گذشته در ایران نیز با خاموش کردن چراغ‌های برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت در تهران، سی و سه پل اصفهان، پل سفید اهواز و سایر نماد‌های تاریخی و فرهنگی در شهر‌های مختلف کشور، این رویداد محقق شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار