مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از آماده باش کامل یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان در سیزدهم فروردین ماه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،پیمان فتاحی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: با توجه به ماهیت روز طبیعت ( ۱۳ فروردین) ممکن است، حوادثی در این عرصه ها وجود داشته باشد که به همین منظور یگان حفاظت این اداره‌کل که از اسفند سال گذشته در آماده باش کامل است، در این روز نظارت‌های ویژه ای را انجام خواهد داد.

او با بیان اینکه برابر مصوبات ستاد ملی کرونا دورهمی و تجمع در بوستان ها و فضای سبز در روز طبیعت ممنوع شده است ، افزود:  از شهروندان درخواست می شود تا  با برنامه‌ریزی مناسب برای مراسم روز طبیعت، با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دور از دور همی و تجمع در منزل،  برگزار کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان  تاکید کرد: با توجه به شرایط بیماری کووید ۱۹، باید تفرجی بدون آسیب به خود ، خانواده همشهریان و به ویژه  طبیعت را مدنظر داشته باشیم و در خانه بمانیم.

فتاحی بیان کرد: شهروندان در صورت حضور در طبیعت از رهاسازی زباله‌ها و مواد پلاستیکی بدلیل تجزیه نشدن و آلودگی در خاک پرهیز کنند و حتما کیسه زباله همراه داشته و سایر زباله های اطراف را نیز به تناسب جمع آوری و از طبیعت خارج کنند.

او با تاکید بر پرهیز شهروندان از بوته‌کنی، شکستن شاخه درختان و افروختن آتش زیر درختان گفت: برای پخت وپز از اجاقهای قابل حمل ( گاز پیک نیک)  استفاده شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: تفریح و تفرج ما به گونه‌ای باشد که در پایان اوقات فراغت محدوده تفرجگاهی به شکل اول خود برگشته و حضور ما باعث صدمه زدن به چهره طبیعت نشود.

فتاحی گفت: خط ارتباط مردمی به شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹یگان حفاظت منابع طبیعی آماده هر گونه همکاری در خصوص حفاظت و صیانت منابع طبیعی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.