استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم ۲۹ مرغداری غیر فعال در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه تنظیم بازار استان گفت: با هدف تنظیم بازار استان هماهنگی و انسجام خوبی با همکاری بخش‌های مختلف دستگاه‌ها اجرایی شد.

کلانتری با بیان اینکه در ایام نوروز، با اخلال گران در بازار عرضه کالا‌های اساسی استان برخورد شد افزود: با همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف استان، خوشبختانه با چند شاخص و ویژگی، جز استان‌هایی بودیم که عملکرد قابل قبولی در تأمین نیاز‌های مردم در ایام تعطیلات نوروز داشتیم.

کلانتری به موضوع قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید کمتر از نیاز نسبت به استان‌های تولید کننده مطلوب‌تر است.

او با بیان اینکه سال گذشته تولید روزانه مرغ دراستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بود افزود: امسال ظرفیت تولید مرغ در کهگیلویه و بویراحمد به پانزده هزار تن می‌رسد.

استاندار از بازگشت ۲۹ واحد مرغداری غیر فعال در استان به چرخه تولید خبر داد و گفت: با فعال این تعداد واحد ۷۵ درصد نیاز مردم به گوشت مرغ در داخل استان تأمین می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه با فعال سازی ۲۰ واحد مرغداری دیگر در استان غیر فعال هستند افزود: با فعال شدن این تعداد مرغداری ۱۰۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان در داخل تامین دربخش تولید مرغ خودکفا می‌شویم.

او با اشاره به اینکه با تأمین منابع و پیگیری واحد‌های راکد مرغداری‌ها باید فعال شود بیان کرد: جوجه ریزی واحد‌های مرغداری فعال در استان به موقع انجام شده است.

کلانتری با بیان اینکه کنترل بازار استان ما صرفاً تا پایان نوروز نیست گفت: در شهرستان‌ها نیز باید نظارت میدانی شکل بگیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.