فرماندار سیرجان گفت: بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی طی پارسال در سیرجان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نخستین جلسه رفع موانع تولید شهرستان سیرجان به ریاست فرماندار ویژه، مدیران کل اداره صمت و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شپرای اسلامی، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و جمعی از روسای دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و مدیران واحد‌های صنعتی در سالن اجتماعات فرمانداری سیرجان برگزار شد.

سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه سیرجان در این جلسه گفت: در سال ۹۹، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در واحد‌های صنعتی و معدنی سیرجان بودیم که این روند موجب ایجاد اشتغال بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در سطح این شهرستان شد.

او افزود: یکی از اهداف برگزاری این جلسه، تبیین و واکاوی کلام رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ بود که امیدواریم با همکاری و تعامل مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق این شعار نقش داشته باشیم و بتوانیم موانع و مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع کنیم.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه گفت: سال هاست، مسائل اقتصادی مورد توجه مقام معظم رهبری است و شعار سال را در حوزه اقتصادی بیان می‌کنند.

او افزود: در سخنرانی به مناسبت عید نوروز و نام گذاری امسال، مقام معظم رهبری اشاراتی داشتند به اینکه پارسال در برخی از حوزه‌ها شاهد جهش تولید بوده ایم، اما آنگونه که مد نظر بوده جهش تولید صورت نگرفته است.

حسینی‌نژاد به فعالیت‌های صنایع معدنی از جمله در حوزه فولاد اشاره و تصریح کرد: ما امروز شاهد جهش تولید بوده ایم که حاصل تلاش مسئولان و صنعتگران سیرجانی است.

او بیان داشت: امسال هم که مزین به نام "تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها" از جانب مقام معظم رهبری است، امیدواریم بتوانیم عملکرد مطلوبی داشته باشیم و سر بلند بیرون بیاییم.

شهباز حسن پور نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم افزود: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند من از عملکرد مسئولان در سال جهش تولید راضی نیستم، منظور ایشان از مسئولان شامل همه مسئولان کشوری، شهرستانی، نمایندگان مجلس و ... می‌شود.

او افزود: ما همه باید دست به دست هم دهیم؛ چرا که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.

حسن پور تصریح کرد: اگر عملکرد ما خوب بود به عنوان مثال وضعیت مرغ در پایان پارسال اینچنین نبود که مردم برای تهیه مرغ دچار مشکل شوند، قطعا وضعیت سیمان اینچنین نمی‌شد. او بیان داشت: امروز را اگر جدی نگیریم، فردا وضعیت به مراتب بدتر از این خواهد شد.

او از فرماندار خواست: اتاق فکری تشکیل شود تا بتوان از تمام ظرفیت‌ها به خصوص ظرفیت‌هایی که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته اند، استفاده شود.

حسن پور افزود: خداوند را شاکریم که توانستیم طی پارسال سطح اشتغال قابل توجهی در شهرستان داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار