فرمانده سپاه الغدیر استان یزد کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان را پیشرانی معرفی کرد که می‌تواند حکومت اسلامی را به سمت تحقق تمدن اسلامی سوق دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سردار رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در مراسم اختتامیه کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید یزد گفت: در سال ۱۳۹۸ هیأت‌های اندیشه ورز درشورای راهبردی سپاه و بسیج با همکاری نخبگان استان موضوع بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی را مورد بحث قرار دادند. بیانیه‌ای که رهبر معظم انقلاب در آن به چهار محور اساسی اشاره کردند.

او افزود: این چهار محور عبارت بودند از: شناخت کافی در این صحنه، جهت گیری مشخص برای رسیدن به هدف، وجود عوامل امید بخش برای آحاد جامعه و چهارم راهکار‌های عملی لازم که این راهکار‌ها را برعهده جریان‌های میانی جامعه قرار دادند والبته ایشان تأکید کردند این حرکت عمومی باید منظم و با سرعت برگزار شود و حرکت به سمت چشم اندازی که همان تجلی جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است، به صورت روشن و مشخص باشد.

پورشمسی ادامه داد: بنابراین در مجموعه راهبردی سپاه الغدیر در اولین قدم حرکت به سمت اثبات ظرفیت‌های دین مبین اسلام و حکومت اسلامی و ولایت فقیه، با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در زمینه تحقق جامعه اسلامی در جهان در دستور کار قرار گرفت و در گام دوم می‌بایست گفتمان باور در جامعه ساری و جاری می‌شد.

فرمانده سپاه استان اظهار کرد: براساس آیات و روایات حکومت اسلامی می‌تواند شرایط لازم برای شکل گیری جامعه اسلامی را به وجود آورد. در این زمینه تنها به ذکر یک سند تاریخی بسنده می‌کنم و آن این که ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن خود در جلد ۱۱ صفحه ۳۱۹ آورده است که «اسلام و پیدایش و اضمحلال تمدن اسلامی از حوادث بزرگ تاریخ است. اسلام طی پنج قرن از سال ۸۱ تا سال ۵۹۸ هجری از لحاظ نیرو و بسط قلمرو و تکامل و بسط زندگی و قوانین منصفانه زندگی و تحقیق علوم و طب و فلسفه پیشاهنگ جهان بود.»

او در ادامه سخن ویل دورانت چنین نقل می‌کند که اروپا از دیار اسلام غذا‌ها و شربت‌ها و اسلحه و نظام خانوادگی، سلیقه و ذوق هنری و ابزار صنعت و تجارت را فراگرفت و علمای اسلام طب یونانی را حفظ کرده و میراث آن به اروپا انتقال دادند و فیلسوفان اسلام بر فلاسفه اروپا پرتو افکندند. همه این موارد بیانگر ظرفیت بدیع و گسترده اسلام و حکومت اسلامی برای شکل دهی تمدن اسلامی وتحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

پور شمسی تصریح کرد: برای تحقق پیشرفت محسوس جامعه، نیاز به پیشران داشتیم. یعنی جریانی که وقتی حرکت می‌کند مانند دانه‌های دومینو تمام عناصر جامعه را با نظم و سرعت به جلو ببرد و البته پیدا کردن یک پیشران که بتواند گفتمان گام را در کل جامعه اسلامی همراه سازد بسیار سخت بود و با پی گیری مسئولین سپاه وبسیج در مرکز و مسئولین استان در واپسین روز‌های سال ۹۸ خرسند شدیم که در سال ۹۹ میزبان کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد باشیم و مهمتر آنکه درحقیقت پیشران گم شده خود را یافتیم.

فرمانده سپاه استان یزد اظهار کرد: همان طور که آیت الله ناصری و استاندار نیز به ظرفیت بالای کنگره اشاره کردند، جریان دفاع مقدس و فرهنگ شهادت در سال‌های دفاع مقدس توانست ظرفیت خوبی را ایجاد کند وبه عنوان یک پیشران قوی باعث تثبیت انقلاب و صدورآن به سایر کشور‌های جهان شود و امروز نیز این ظرفیت در گام دوم انقلاب می‌تواند به عنوان گفتمان سراسری برای جامعه اسلامی به کار گرفته شود.

او ادامه داد: با وجود شیوع کرونا با استفاده از ظرفیت این پیشران توانستیم ۲۷۰ برنامه را با حمایت کسبه و اساتید و روحانیت شکل دهیم. از میان این ۲۷۰ برنامه ۴۰ عنوان برنامه و خدمت مشهور شد و امیدواریم که این حرکت آغاز گفتمانی جدید برای تحقق تمدن اسلامی در جامعه جهانی باشد.

او درپایان از همه خانواده‌های شهدا به خاطر کوتاهی‌های صورت گرفته در برگزاری این کنگره پوزش طلب کرد و از آن‌ها خواست تا قصور‌ها را ببخشند و از تلاش‌های ارزنده آیت الله ناصری و استاندار محترم و ائمه جمعه و فرمانداران و آحاد مردم دارالعباده یزد تشکر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.