رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: برخی از محتوا و ارزشیابی در فضای مجازی گلایه دارند زیرا میان محتوا و آموزش مجازی همخوانی نیست.

محی الدین محمدیان رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت توجه به بسته‌های یادگیری برای آموزش مجازی دانش‌آموزان بیان کرد:  روند آموزش دانش‌آموزان بعد از ایام کرونا دستخوش تغییر شد، همانطور که در ایام شیوع این بیماری هم تغییراتی در روند آموزشی داشتیم و معلمان با فضای جدید آشنا شدند بنابراین باید فضاسازی برای آموزش مجازی را جدی بگیریم.

او با اشاره به اینکه باید طراحی برنامه درسی متناسب با شرایط روز را جدی بگیریم، گفت: مواد آموزشی کنونی مناسب کلاس حضوری است، اما برای کلاس‌های مجازی که زمان باید مدیریت شود و قابلیت‌های ارائه نیازمند تغییرات هستند به بازنگری در محتوا نیازمند هستیم.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: باید تیم تولید محتوای الکترونیکی با همکاری تکنولوژیست‌های آموزشی، مولفان کتاب‌های درسی، متخصصان روانشناسی و گروهی از زبدگان فعال این عرصه در کنار هم باشند و نوعی آموزش طراحی کنند که دانش آموزان با واقعیت آموزش فضای مجازی آشنا شوند.

به گفته محمدیان نوع ارزشیابی هم در شرایط آموزش فعلی باید  تغییر کند، برخی از شکل آزمون‌های کنونی گلایه دارندو امکان مشورت و تقلب در آزمون مجازی را بالا می‌دانند، این در حالی است که فضای مجازی محیط هوشمند تعاملی است و یابد نحوه ارزشیابی متناسب با این شرایط باشد.

رئیس مرکز مطالعات فقهی آموزش و پرورش اضافه کرد: نوع ارائه آموزش باید به گونه‌ای باشد که موجب افزایش روند یاددهی و یادگیری شود، طراحی جدید لازم است اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.