رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: ۱۰هزار و ۸۶۵ نفر از مسافران ورودی در گذرگاه بین المللی دوغارون از ۲۵ اسفند پارسال تا امروز مورد غربالگری کرونا قرار گرفته اند.

هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال احمر تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: تعداد ۳۶۶ نفر از این مسافران هم مشکوک به ویروس کرونا بودند که به پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی دوغارون ارجاع داده شدند.

او افزود: پیرو مصوبات پنجاه و نهمین جلسه ستاد ملی کرونا، در ایام نوروز مسئولیت کنترل بهداشتی تردد‌ها در مبادی مرزی رسمی کشور و در راستای کمک به شبکه بهداشت و درمان در قالب پوشش امدادی و غربالگری مسافرین نوروزی، به هلال احمر محول شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: یک تیم سه نفره از اعضای هلال احمر در مرز دوغارون مستقر شده اند که تا پایان اردیبهشت ماه امسال فعالیت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید



رمضانی بیان کرد: تب سنجی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، راهنمایی افراد مشکوک برای انجام تست و ارائه آموزش‌های لازم درخصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از جمله اقداماتی است که برای مسافران انجام می‌شود.

او تصریح کرد: اهداف این طرح کنترل بهداشتی مبادی مرزی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و ارتقاء توان نیرو‌های بهداشتی مستقر در مرزها، شناسایی، غربالگری، کمک به آزمایشات و مدیریت مسافران ورودی از مرز، افزایش ضریب کنترل و نظارت بر تردد مسافرین ورودی از مرز و هدایت افراد بیمار به مراکز درمانی هستند.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز دوغارون در خراسان رضوی عهده دار طرح پایش و مراقبت‌های بهداشتی مسافران ورودی هستند.


انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.