معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون ۱۶۱ هزار نفر از گروه‌های هدف، زیر پوشش گام چهارم غربالگری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی "مسجد سنگر سلامت" قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی "مسجد سنگر سلامت"، ۱۵ هزار و ۷۹۲ نفر نیاز به پیگیری داشتند که حدود ۸۷ درصد از این تعداد مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای آن‌ها انجام شده است.

او با بیان اینکه طرح " شهید سردارحاج قاسم سلیمانی " با راهبرد مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا به شیوه محله و خانوار محور و مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت»، به اجرا در آمده است افزود: اطلاع رسانی با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط افراد، کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، کمک به رفع موانع قرنطینه، کمک‌های معیشتی، پیگیری امور شخصی، فراهم آوری خدمات تکمیل درمان و. از جمله مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می‌شود.

محسن ذاکریان مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: هدف اصلی طرح مسجد سنگر سلامت باید منتهی به در خانه نگه داشتن بیماران مبتلا به کرونا شود، زیرا اگر فرد مبتلا در خانه بماند از ابتلای ۳۵ نفر دیگر و مرگ یک نفر جلوگیری می‌شود که اقدام بسیار موثری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

او افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در این طرح در حال اجرا است، طرح آمرین سلامت است که ما به نوعی در بحث رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصناف، مشاغل محلی، تجمعات محلی و مراسم ختم و عروسی که امروز مشکل ساز شده اند، از ظرفیت امر به معروف استفاده کرده ایم و مردم بر اساس دستورالعمل های ابلاغی امر به معروف سلامت می‌شوند.

 مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: این طرح به صورت محله‌محور و با مرکزیت مساجد استان اجرا می‌شود که طبق تقسیم بندی جغرافیایی ۱۵۰ حوزه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی عامل اجرای طرح مسجد سنگر سلامت شده اند، به صورتی که با تشکیل هسته‌هایی شامل امور مساجد خراسان رضوی، نمایندگان بسیج و دانشگاه علوم پزشکی این طرح در ۲۴۰۰ مسجد و محله در سراسر استان در حال اجرا است.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار