یک مقام ارشد ایرانی به شبکه خبری پرس تی‌وی گفت که ایران تنها در صورتی غنی‌سازی ۲۰ درصد را متوقف خواهد کرد که آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   یک مقام ارشد ایرانی تاکید کرد که تهران غنی‌سازی ۲۰ درصد را پیش از لغو تمامی تحریم‌های آمریکا متوقف نخواهد کرد.

این مقام ارشد ایرانی که نام وی ذکر نشده، در واکنش مطلب منتشر شده در نشریه پولتیکو به شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» گفت: غنی سازی ۲۰ درصد در راستای پاراگراف ۳۶ برنامه جامع اقدام مشترک بوده و تنها در صورتی متوقف خواهد شد که آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند.

وی افزود: دولت بایدن به سرعت در حال از دست دادن زمان است و اگر به‌زودی تحریم‌ها را  برندارد اقدامات بعدی ایران در کاهش بیشتر تعهدات برجامی در راه است.

چند روز پیش یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته بود: «مسئله این نیست که چه کسی اول به برجام بازمی‌گردد، (بلکه) موضوع، توافق بر این است که چه گام‌هایی به صورت همزمان برداشته می‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ای کاش رییس جمهور ایران هم همان روز اول این را می فهمید که "موضوع، توافق بر این است که چه گام‌هایی به صورت همزمان برداشته می‌شود"
اگر یک شبه همه موارد برجام را اجرا نمی کرد، به خیال خودش ، یک شبه دیوار تحریم فرو می ریخت، کار به اینجا و امروز کشیده نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
چه تحریم باشه یانباشه،غنی سازی نبایدمتوقف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
از آمریکا نترسید و به تلاش خود ادامه دهید که غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
البته لغو عملی تمام تحریمها و یک سال راستی آزمایی توسط ایران
آخرین اخبار