در هشتمین روز از فروردین ۱۴۰۰، هفت هزار و ۶۲۴ مورد به بخش‌های اورژانس مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان فارس مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۹۹ مورد عمل جراحی، به ۱۸۵ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، ۱۴۷ بیمار دارای علائم تنفسی و ۱۸۲ بیمار دارای علائم گوارشی نیز خدمات درمانی ارائه شد.

هاشم منتصری گفت: دیروز هفت هزار و ۳۸۳ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و چهار هزار و ۴۳۷ خدمت سرپایی به مراجعان در این مراکز ارائه شد.

منتصری افزود: در این بازه زمانی هزار و ۶۷۸ بیمار مشکوک به کووید۱۹ در مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس ویزیت و ۵۰۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از سوی کارشناسان بهداشتی رهگیری شدند؛ همچنین چهار مادر باردار پرخطر نیز به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه افزود: در روز هشتم فروردین ۱۴۰۰، از سوی کارشناسان بهداشتی واحد‌های تابعه دانشگاه، از ۱۸۰۴ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۹۹ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ واحد متخلف نیز تعطیل شد.

منتصری، معدوم سازی ۵۶۱ کیلوگرم موادغذایی غیربهداشتی در روز گذشته را از دیگر فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط عنوان کرد و از ۳۲ مورد ماموریت تیم‌های واکنش سریع دانشگاه خبر داد.

او بیان کرد: از سوی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای واحد‌های تابعه دانشگاه نیز ۱۳۳ مورد بازدید از کارگاه‌ها و کارخانجات در سطح استان انجام شده و ۳۲ مورد اخطار نیز به متخلفان ارائه شده است.

او اضافه کرد: در روز گذشته، ۷۵۱ ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه افزود: از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۷۹ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۷۳ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۶۱ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۲۰ ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای و ۱۸ ماموریت نیز در زمینه کروناویروس بوده است، همچنین از ۱۸ ماموریت کروناویروس، هفت مورد به بیمارستان اعزام شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار