مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و توفان گردوخاک از اواخر امروز یکشنبه پنج شهرستان شمالی استان را فرا می‌گیرد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود بیشینه سرعت باد در این مناطق به ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

او  افزود: خیزش گردوخاک، کاهش شدید دید و کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده ای، احتمال بروز خسارت در گلخانه ها، احتمال سقوط مصالح ساختمانی و اشیاء از ساختمان های درحال احداث و کاهش حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما درمناطق شمالی و مرکزی استان از پیامدهای این باد شدید است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به فعال شدن چشمه های تولیدی گردوغبار شمال استان و مرز شرقی انتظار می رود با وزش باد شدید توده عظیم گردوغبار شکل گیرد و رفته رفته به عرض های پایین در نوار شرقی و برخی مناطق مرکزی نیز برسد.

حیدری تصریح کرد: توصیه می شود از تردد های غیر ضروری در راههای ارتباطی شمال استان خودداری شود و کشاورزان نسبت به کنترل پوشش گلخانه ها اقدام کنند.

او اضافه کرد: آمادگی دستگاههای امدادی و اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی از توصیه های دیگر هواشناسی برای عبور از شرایط پیش رو در شمال استان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می رود وزش باد شدید و توفان گردوخاک روز پنجشنبه با کاهش سرعت وزش باد پایان یابد.

پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در بیشتر ایام سال بویژه اواخر بهار تا پاییز با بادهای موسمی معروف به ۱۲۰ روزه و گردو غبار روبرو هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار