مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۶۴۷ مسافر از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون در مبادی ورودی مرزهای میلک، میرجاوه و ریمدان غربالگری کرونا شدند.

علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان به منظور حفظ سلامت هموطنان با استقرار در پایانه های مرزی استان تا ۱۵ فروردین کار غربالگری و کنترل ورود و خروج مسافران را انجام می دهند.

او ادامه داد: ۱۳۴ نفر نیروی عملیاتی این جمعیت از آغاز اجرای طرح با انجام چهار هزار و ۲۳۱ تست سریع کرونا و یک هزار و ۸۹۵ تست pcr نسبت به شناسایی افراد مشکوک و بیمار اقدام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت تنها ۲ نفر در مرز میرجاوه مشکوک به کرونا بودند که به پایگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انتقال یافتند.

او  بیان کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر مستقر در مبادی مرزی وظیفه غربالگری مسافران ورودی و خروجی را بر عهده دارند و در صورت تشخیص فرد مشکوک برای قرنطینه و سایر اقدامات لازم به دانشگاه علوم پزشکی تحویل می شود.

میربهاء‌الدین اظهار داشت: همچنین به منظور پیشگیری از بیماری کرونا و اطلاع رسانی لازم در این خصوص یک هزار و ۵۱۰ برگ بروشور در بین مراجعان توزیع و توسط ۴۰ نفر نیروی آموزش دیده نکات آموزشی به مسافران مرزی ارائه شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار