اپل iOS 14.4.2 را برای بهبود امنیت محصولاتش منتشر کرد

شرکت اپل با عرضه iOS 14.4.2 برای محصولات خود، یکی از بزرگ‌ترین حفره‌های امنیتی سیستم عامل خود را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل به تازگی iOS 14.4.2 را منتشر کرده، یک به روزرسانی امنیتی مهم که همه کاربران آیفون باید در حال حاضر آن را نصب کنند. به روزرسانی امنیتی در iOS 14.4.2 یک آسیب پذیری در موتور مرورگر Apple’s WebKit را برطرف می‌کند، که سازنده آیفون می‌گوید قبلاً به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

این بدان معناست که نه تنها مشکل امنیتی در همه آیفون‌های دارای نسخه iOS قبل از iOS 14.4.2 وجود دارد، بلکه ممکن است مهاجمان از قبل این جزئیات را داشته باشند و از آن‌ها برای حمله به دستگاه‌های Apple افراد استفاده کنند. اپل این آسیب پذیری را چنان جدی ارزیابی کرده که iOS 12.5.2 را نیز منتشر کرده است؛ بنابراین افرادی که دستگاه‌هایی مانند iPhone 6، iPhone 5S و iPad‌های قدیمی را دارند نیز می‌توانند سیستم عامل‌های iOS 12 خود را به روز کنند.


بیشتر بخوانید


انتشار ناگهانی iOS 14.4.2 آخرین مورد از رفع مشکلات فوری امنیتی

جزئیات درباره این موضوع بسیار کم است است، اما اپل می‌گوید آسیب پذیری رفع شده در iOS 14.4.2 می‌تواند به یک وب سایت مخرب اجازه دهد تا برنامه نویسی خودسرانه بین سایت را انجام دهد. همانطور که شان رایت، سرپرست امنیت برنامه SME در آزمایشگاه Immersive گفت:" برنامه نویسی از طریق سایت به مهاجمان ابزار‌های مختلفی برای حمله به کاربر می‌دهد. این موضوع می‌تواند شامل هدایت مجدد کاربر به یک سایت فیشینگ یا مخرب، انجام اقدامات در سایت‌ها از طرف کاربر یا حتی به دست آوردن اطلاعات از حافظه مرورگر باشد.

او می‌گوید: "از آنجا که این برنامه نویسی در بستر WebKit است، می‌تواند بر روی هر سایتی که شخص از آن بازدید می‌کند و همچنین به طور بالقوه بسیاری از برنامه‌ها نیز تأثیر بگذارد. " رایت توصیه می‌کند این که همه کاربران آیفون باید هرچه زودتر به iOS 14.4.2 به روز شوند.

اپل iOS 14.4.2 را برای بهبود امنیت محصولاتش منتشر کرد

منتظر بروزرسانی به iOS 14.4.2 نباشید

به دلیل اشکالات موجود در نسخه‌های اولیه iOS، بسیاری از افراد منتظر به روزرسانی آیفون‌های خود هستند. اما از آنجا که iOS 14.4.2 یک بروزرسانی امنیتی است، مهم است که کاربران اکنون آن را نصب کنند. با این کار گوشی iPhone در برابر مهاجمان مخرب محافظت می‌شود.

گفتنی است، به روزرسانی سیستم عامل مبتنی بر ویژگی‌های اپل، iOS 14.5، به زودی در ماه آوریل آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار