رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از واکسینه شدن ۲۰ هزار نفر در خوزستان برای مقابله با بیماری کرونا ویروس خبر داد.

 فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پرسنل حوزه درمان مرتبط با کووید ۱۹ همگی واکسن زدند همچنین درصدی از پرسنل غیر وابسته به کرونا که در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند، نیز واکسن کرونا دریافت کردند.

او بیان داشت: مجموعا حدود ۶۰ درصد از پرسنل حوزه درمان و ۵۰ درصد پرسنل حوزه بهداشت خوزستان واکسن دریافت کردند. اولویت ما پرسنل بهداشت و درمان در ارتباط با کووید ۱۹ است.

 ابول نژادیان افزود: همچنین واکسن کرونا برای ساکنان سرای سالمندان نیز تزریق شده و تاکنون ۴۰ درصد بیماران دیالیزی نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: سهمیه همه بیماران خاص، هموفیلی، تالاسمی و بیمارانی که پیوند عضو داشته‌اند نیز مشخص شده است و فراخوان داده‌ایم که این بیماران به بیمارستان‌های مختلف مراجعه و واکسن را دریافت کنند و واکسن کرونا برای حدود ۹۰۰ پاکبان در حوزه شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز تزریق شده است.

این مقام مسئول گفت:حدود ۶۰۰ نفر از اعضای نظام پزشکی خوزستان نیز که بالای ۶۰ سال سن دارند و در بخش‌های خصوصی فعال هستند، در اولویت دریافت واکسن قرار داده شده‌اند.

او اظهار داشت: نگران بیماران دیابتی وابسته به انسولین و دارای فشار خون هستیم، زیرا این افراد، در معرض خطر بیشتری هستند و اگر واکسن بیشتری در اختیار ما قرار بگیرد نیز با اولویت شرط سنی و بیماران دیابتی تزریق می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.