فرماندار شهرستان دالاهو از هموطنان خواست تا نوروز امسال به دالاهو نیایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کرم محمدی فرماندار شهرستان دالاهو گفت : مردم میهمان نواز شهرستان دالاهو همواره به میهمان نوازی شهره بوده و هر ساله در ایام نوروز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی می‌شوند، اما امسال به دلیل شرایط کرونایی و به ویژه شیوع کرونای جهش یافته از هموطنان درخواست دارند تا به این شهرستان سفر نکنند.

او با بیان اینکه امسال ستاد سفر‌های نوروزی در این شهرستان تشکیل نشده، گفت : نوروز امسال مسافرخانه‌ها، مهمانخانه‌های ادارات، مدارس و یا هیچ محل دیگری برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده نشده، لذا از میهمانان نوروزی تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان و مردم این شهرستان سفر خود به دالاهو را به زمان بهتری موکول کنند تا از جاذبه‌های خاص این شهرستان بهره‌مند شوند.

محمدی سپس با توصیه به مردم برای ماسک زدن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا، افزود: از همه می‌خواهیم با در خانه ماندن به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا کمک کنند.

فرماندار دالاهو با اشاره به اهتمام مردم شهرستان دالاهو به ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و دستورالعمل های بهداشتی، افزود: این شهرستان تنها در مقاطع کوتاهی در وضعیت قرمز کرونایی بود و با همکاری خوب مردم شهرستان توانستیم بیماری را کنترل کنیم.

موارد مهم در تحقق شعار سال چیست؟

فرماندار روانسر، تفویض اختیار مدیران بالادست به مدیران شهرستانی را از جمله موارد مهم در تحقق شعار سال دانست و گفت: این مهم موجب می‌شود تا مدیران شهرستانی با توان بیشتری مانع‌زدایی کنند.

سعدی مصطفی‌زاده با بیان اینکه برای تحقق شعار سال نیازمند اصلاح برخی قوانین و مقررات هستیم، افزود: برای تحقق شعار سال و اصلاح و بهبود فرآیند تولید و سرمایه‌گذاری، تدوین ضوابط و قوانین تسهیل کننده بسیار ضروری است.

او گفت: حمایت مقام معظم رهبری از مقوله تولید در سالیان گذشته و نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، موجب افزایش انگیزه تولیدکنندگان و کارآفرینان شده و باید با تسهیل در امور آن‌ها را پشتیبانی کنیم.

فرماندار روانسر ادامه داد: یکی دیگر از راهکار‌های تحقق شعار سال، حذف بروکراسی‌های اداری و راه‌های پرپیچ و خم برای رسیدن به تولید است.

مصطفی‌زاده گفت: تمام تلاش‌ها و نگاه‌ها باید به سمت پشتیانی از کارآفرینان و تولیدکنندگان و حمایت از تولید معطوف شود و با همکاری و تعامل بین بخشی و اجرای یک پنجره واحد موانع را برداریم تا شاهد تحول و پیشرفت بیشتر باشیم.

فرماندار روانسر افزود: اگر می‌خواهیم به رونق تولید در کشور برسیم باید برای رشد سرمایه‌های ملی تلاش کنیم و این مهم تنها با رفتن به سمت و سوی صادرات و اتکا به تولیدات داخلی امکان‌پذیر است.

او اولویت کاری دولت را مقوله اشتغال دانست و افزود: اشتغال جزو مهمترین دغدغه استان کرمانشاه و شهرستان روانسر است و باید برای تحقق آن تلاش نماییم .

تزریق ۳۰۰ دُز واکسن کرونا به کادر درمان کنگاور

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت: تاکنون ۳۵۱ عدد واکسن ۲ دُزی (دو مرحله‌ای) در اختیار مرکز بهداشت شهرستان قرار گرفته که ۳۰۰ دُز آن به کادر درمان تزریق شده است.

حسین امیری افزود: تزریق واکسن کرونا از اواسط اسفند ماه به کادر درمان درگیر با بیماران کووید ۱۹ در شهرستان کنگاور آغاز شد.

او با اشاره به اینکه واکسن «اسپوتنیک وی» روسی و واکسن‌های چینی و هندی در ۲ مرحله قابل تزریق است و حداقل ۹۲ درصد ایمنی بدن انسان را در مقابل ویروس کرونا بالا می‌برد، افزود: از ابتدای ورود واکسن، حدود ۳۰۰ دُز آن به کادر درمان که در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی بودند، تزریق شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت: نوبت دوم این واکسیناسیون نیز ۲۸ روز پس از واکسن نخست به این افراد تزریق می‌شود و پس از آن طبق برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صورت تامین واکسن سایر کارکنان بخش درمان و افراد اولویت دار شهرستان واکسینه می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.