دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستا‌ها از ۱۶ فروردین خبر داد و گفت: داوطلبان هرچه سریعتر نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی با اشاره به اینکه ثبت نام از داوطلبان شورا‌های روستا‌ها تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین (به مدت ۷ روز) ادامه دارد، اظهار داشت: بر اساس تبصره‌ی ۳ ماده‌ ۳۰ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد، ارائه کنند.

او افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، دفاتر پلیس ۱۰+ یا سامانه‌ی جامع خدمات الکترونیک قضایی www.ADLIRAN.ir نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در تشریح روش‌های ثبت نام گفت: داوطلبان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایلی، نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و کافی نت‌ها ثبت نام را انجام داده و نیازی به مراجعه حضوری به بخشداری‌ها برای تحویل فیزیکی مدارک نیست.

بالایی بیان کرد: هیات‌های اجرایی و نظارت شورا‌ها در ۳۱ بخش استان تشکیل شده و در بررسی صلاحیت داوطلبان شورای روستا‌ها اصل بر عدم نیاز به استعلام از مراجع چهارگانه می‌باشد و موارد استثناء با نظر بخشدار و هیات اجرایی بخش بررسی می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه مدرک تحصیلی برای داوطلبان انتخابات شورای روستا‌ها تا ۲۰۰ خانوار را خواندن و نوشتن و روستا‌های بالاتر از ۲۰۰ خانوار مدرک دیپلم اعلام کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.