معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه از آغاز شناسایی، ساماندهی و توانمندسازی «کودکانِ کار بومی» استان برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  کامران علی مددی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کرمانشاه برای اولین بار در کشور طرح شناسایی، ساماندهی و توانمند سازی کودکان کار بومی را در دستور کار قرار داده گفت: این طرح هم اکنون در ۹ استان کشور در حال اجراست که در هشت استان دیگر عمدتا با تمرکز ساماندهی کودکان کار اتباع و مهاجرین صورت می‌گیرد و اولین استانی هستیم که این طرح را با هدف ساماندهی کودکان کار بومی انجام می‌دهیم.

او افزود: در این طرح دفتر امور اجتماعی استانداری و هشت دستگاه دیگر هم مشارکت دارند و امیدواریم با اجرای آن بتوانیم ساماندهی خوبی در بحث کودکان کار داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: در بحث کودکان بدسرپرست نیز هم اکنون این کودکان ازطریق مراکز اورژانس اجتماعی، مراکز شبانه روزی کودکان خیابانی و مراکز روزانه آموزشی و حمایتی کودک و خانواده، خدمات مددکاری روان شناسی، حقوقی، پزشکی، توانمند سازی تحصیلی، اجتماعی، خانوادگی و فردی دریافت می‌کنند.

علی مددی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گسترده اورژانس اجتماعی گفت: این مرکز در چهار قالب سیار، مرکز مداخله، پایگاه سلامت اجتماعی و خط ۱۲۳ به ارائه خدمت می‌پردازد.

این مسئول گفت: هم اکنون ۵۴ هزار گیرنده خدمت در سطح استان داریم و تعداد تماس‌های گرفته شده با اورژانس اجتماعی در سال جاری بیش از ۳۸۰۰ مورد بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه افزود: این تماس‌ها در حوزه‌های مختلف همسرآزادی، کودک آزادی، فرار و ... صورت گرفته است.

علی مددی از فعالیت ۱۴۸ نیروی تخصصی در اورژانس اجتماعی استان خبر داد وافزود: با این تعداد نیرو ارائه خدمت در تمام شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.