روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان گرد و غبار امروز اهواز و رامشیر را به ترتیب ۹ و ۱۳ برابر حد مجاز اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وزش باد در روز چهارشنبه وقوع گرد و غبار در استان را به دنبال داشت، بطوریکه میزان آن در ساعت ۱۶ امروز در رامشیر به ۱۳ برابر و در اهواز به بیش از ۹ برابر حدمجاز رسید.

همچنین میزان گرد و غبار در ساعت ۱۶ امروز در رامشیر ۲ هزار و ۵، اهواز یک هزار و ۴۴۰، هندیجان ۸۹۰ و خرمشهر ۷۳۳ میکروگرم بر متر مکعب، در دزفول ۷۳۲، شوش ۶۰۴، حمیدیه ۵۰۰، بندر امام خمینی (ره) ۴۵۴، اندیمشک ۴۴۵، شادگان ۴۱۶، آبادان ۳۸۵، سوسنگرد ۳۴۷ و ماهشهر ۲۹۵ میکروگرم بر متر مکعب بود، این در حالی است که حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز با اشاره به وزش باد در بیشتر نقاط استان، گفت: پدیده گرد و غبار به ویژه در مناطق جنوبی، جنوب غربی، غربی و مرکزی خوزستان تا عصر امروز چهارشنبه ادامه دارد، ضمن اینکه وزش باد در بیشتر مناطق خوزستان متوسط تا شدید گزارش شده که موجب برخاستن گرد و غبار در این استان شده است.

او افزود: منشاء گرد و غبار امروز از کانون‌های داخلی است، اما فردا پنجشنبه نیز پدیده گرد و غبار را خواهیم داشت که منشاء آن خارجی خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.