مهم‌ترین حوادث چهارم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهار‌شنبه چهارم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاچاقچی و کشف ۱۱۳ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان داراب، ۱۱۳ کیلو تریاک کشف و یک قاچاقچی نیز دستگیر شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پراید که حرکات مشکوکی داشت مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: مأموران انتظامی شهرستان داراب موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۱۳ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این راستا یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: در سال جدید مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

سارقان اماکن خصوصی با ۳۴ فقره سرقت به دام افتادند

فرمانده انتظامی شیراز گفت: اعضای باند ۳ نفره سارقان اماکن خصوصی با ۳۴ فقره سرقت روانه زندان شدند.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران کلانتری "۳۴ جام جم" در بررسی‌های اولیه و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق به شناسایی اعضای باند سارقان در یکی از محله‌های شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر ۳ سارق که اعضای یک باند بودند را دستگیر و به کلانتری منتقل کنند، تصریح کرد: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۳۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری اموال مسروقه از نوع نردبان آهنی، کولر آبی، چهار پایه، سطل آشغالی بزرگ مربوط به شهرداری، خاموت بالابر ساختمانی، کنتور و پمپ آب، موتور کولر، دوچرخه بیدود، ضبط خودرو، انجین موتورسیکلت، جک، دستگاه فارس بر، گوشی موبایل، دریل و یک دستگاه پیکور و ... کشف شد، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۸۴ راس گوسفند قاچاق در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از کشف ۸۴ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی زرین‌دشت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازدید از این خودرو، ۸۴ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز که در حال انتقال به نقاط مرکزی کشور بود کشف و در این رابطه ۲ نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با تأکید بر اینکه ارزش گوسفند‌های کشف شده بنا به نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف میلیاردی کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان "فیروزآباد" هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۹ دستگاه گیربکس، ۱۷ حلقه لاستیک، ۱۲ دستگاه موتور خودرو، ۵ عدد میل لنگ و ۲ عدد دیفرانسیل و سرسیلندر خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی و گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به منظور تحقق شعار سال و تامین سلامت و امنیت شهروندان، با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق ۷ میلیاردی در کازرون

جانشین فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری "۱۲ حضرتی" حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۱۰۰ سی سی که در حال حرکات غیر متعارف بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت مذکور قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است، افزود: کارشناسان ارزش آن را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه مالک موتورسیکلت دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

کشف کالای قاچاق ۹ میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی ممسنی با اقدامات فنی و تخصصی از تردد یک دستگاه اتوبوس حامل بار در محور‌های مواصلاتی این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: سریعا ماموران انتظامی به محور مذکور اعزام و حین کنترل خودرو‌های عبوری، اتوبوس حامل بار را شناسایی و آن را برای برسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی عنوان داشت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۰ دستگاه هلی شات، ۶ دستگاه دوربین نقشه برداری و ۸۰ کیلوگرم مغز بادام هندی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی که در قسمت‌های مختلف اتوبوس جاسازی شده بود کشف کنند.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۴۰ کیلو تریاک در بازرسی از پژو

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت گفت: در بازرسی از یک سواری پژو، ۴۰ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ محمد بردبار اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر زرین‌دشت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "لارستان-جهرم"، به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۴۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای زیر کاپوت جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۵۱ کیلو تریاک در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۵۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر جهرم با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک دستگاه کامیون قصد انتقال مواد مخدر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان به تهران را دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران سریعا به محور مذکور اعرام و ۲ خودرو سواری ۴۰۵ و پراید با ۴ سرنشین که در حال انتقال مواد مخدر به درون یک دستگاه کامیون بودند را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه ماموران انتظامی موفق شدند در این خصوص هر ۳ خودرو با ۵ سرنشین را توقیف و به مقر انتظامی انتقال دهند، گفت: در بازرسی از کامیون، ۵۱ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ رزمجویی خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اختلاف پسر با پدر منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری فردی در کمتر از ۶ ساعت خبر داد که پدر ۴۸ ساله خود را با اسلحه کشته بود.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره خودکشی در یکی از بخش‌های جهرم، بلافاصله اکیپی از ماموران جنایی پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

او افزود: پس از حضور ماموران در محل، پسر متوفی به مامورین مراجعه و اظهار داشت به اتفاق خانواده جهت مراسم عروسی از منزل خارج شده بودیم و پس از بازگشت متوجه شدیم پدرم با اسلحه اقدام به خودکشی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم عنوان کرد: ماموان پس از کنترل صحنه جرم تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند و با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مطلع شدند که صحنه جرم دست کاری شده است.

سرهنگ رزمجویی تصریح کرد: در همین رابطه ماموران انتظامی پسر فرد متوفی را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: فرد دستگیر شده در بازجویی تخصصی کارآگاهان پلیس آکاهی، اقرار کرد که به دلیل اختلاف با پدرم، با یک قبضه اسلحه سوزنی وی را به قتل و سپس صحنه جرم را دستکاری کردم.

او با بیان اینکه در این خصوص یک قبضه اسلحه سوزنی فاقد مجوز کشف شد، بیان کرد: قاتل ۱۹ ساله پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کلاهبرداری در قالب فروش ماسک و دستکش با تخفیف ۵۰ درصدی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که به بهانه فروش ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده با تخفیف ۵۰ درصدی اقدام به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی از یک شهروند شیرازی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت دیوار با مشاهده آگهی تحت عنوان "فروش ماسک و دستکش با تخفیف ۵۰ درصدی" و واریز وجه مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شاکی پس از مشاهده آگهی اقدام به واریز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به حساب فرد کلاهبردار کرده و پس از آن، وی دیگر پاسخگو تماس آن نبود‌ه است.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه یکی از اقلام و کالا‌های بهداشتی در این ایام جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا، ماسک و دستکش است، گفت: کارشناسان پلیس فتا موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی متهم که خانمی جوان بود را شناسایی و وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی با وعده فروش ماسک با قیمت‌های باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند؛ زیرا این فروشگاه‌ها در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز هستند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه عمل مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به همکاران ما اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در  آباده

جانشین انتظامی آباده، گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ حسین محمدی بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند ۶ کیلو و ۵۵۰ گرم انواع مواد مخدر و ۱۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ۱۲ قاچاقچی، معتاد و خرده فروش را نیز دستگیر کنند.

جانشین انتظامی شهرستان آباده، گفت: توقیف ۱۲ دستگاه خودرو و ۹ دستگاه موتور‌سیکلت مزاحم و متخلف، دستگیری ۹ سارق و کشف ۲۶ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ محمدی تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان، موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

او در پایان ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان لوازم خودرو و اماکن خصوصی درمرودشت

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو با ۱۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرهام عسکری اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از داخل خودرو‌ها و اماکن خصوصی در شهر مرودشت، ماموران پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

او ادامه داد: ماموران با کار‌های اطلاعاتی و استفاده از شگرد‌های پلیسی، موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شدند و آن‌ها را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

دستگیر کلاهبردار حرفه‌ای در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی این شهرستان، فردی که با ترفند فروش خودرو مبلغ یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه در سایت دیوار با مشاهده آگهی فروش سواری ال ۹۰، با مالک خودرو تماس و تقاضای واریز مبلغ یک میلیارد ریال بیعانه کرد و پس از واریز وجه دیگر پاسخگو تماس نبود که رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند با ترفند‌های خاص پلیسی متهم را شناسایی و وی را در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از شاکی اقرار کرد، گفت: این کلاهبردار حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

با هوشیاری ماموران، ۱۳ هزار لیتر نفت سفید قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی لارستان، گفت: با تلاش ماموران پلیس این شهرستان، ۱۳ هزار لیتر نفت سفید قاچاق کشف شد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: در راستای مبارزه قاطعانه با قاچاق سوخت، ماموران انتظامی "لارستان" با اقدامات فنی و تخصصی از دپو نفت سفید در زمین‌های کشاورزی اطراف این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۳ هزار لیتر نفت سفید که در مخازن دپو شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند، اظهار داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سرقت خودرو درفراشبند و کشف در مهر

جانشین فرمانده انتظامی مهر از کشف یک دستگاه خودرو سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مرتضی رمضانی تصریح کرد: ماموران پاسگاه انتظامی بخش "اسیر" این فرماندهی حین گشت زنی در سطح شهر، به یک دستگاه سواری سمند که به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک شدند.

او افزود: پس از استعلام از سیستم پلیس آگاهی، مشخص شد خودرو مذکور سابقه سرقت مسلحانه از شهرستان فراشبند دارد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.