مهم‌ترین حوادث ۳۰ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز ‌شنبه ۳۰ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارقان منزل در جهرم بازداشت شدند

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری ۳ نفر از سارقان منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان داشت: در پی وقوع سرقت مقادیری طلاجات و ۴ دستگاه موبایل از منزلی در شهرستان جهرم، موضوع به صورت ویزه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با انجام تحقیقات از مالباخته و بررسی صحنه جرم و همچنین اقدامات فنی و تخصصی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند در این خصوص ۳ نفر سارق سابقه دار که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‎‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در رستم

جانشین انتظامی شهرستان رستم از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سید عبدالمحمد نازی دوک بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی رستم حین گشت زنی در محور "گچساران-بابا میدان"، به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو، ۲۹ عدد اسپیکر، ۱۰۰ عدد هدفون، ۵۳۵ عدد شارژر و کابل مربوطه، ۲۰۰ عدد باطری گوشی، ۳ عدد تبلت، ۴۰ عدد رینگ لایت و ۹۵ عدد گوشی کشف کردند.

سرهنگ نازی دوک با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

توصیه پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت:با جدی گرفتن توصیه‌های پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت منزل، هم از یک بحران روحی شدید در خانواده خود جلوگیری کرده و هم نقش غیر قابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا کنید.
سرهنگ "فرهام عسکری" در گفتگو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: سرقت یکی از اصلی‌ترین پایه‌های وقوع حوادث را به خود اختصاص داده است و هرکس ممکن است قربانی یک سرقت شود؛ به همین دلیل در هر شرایطی باید در حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشید.

او با بیان اینکه بروز هرگونه سرقتی از شما، آرامش خاطرتان را تا مدت‌ها از بین می‌برد، افزود: باور کنیم که رعایت نکاتی بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموالمان به ما کمک کرده و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذارد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت، تصریح کرد: با جدی گرفتن توصیه‌های زیر از یک بحران روحی شدید در خانواده خود جلوگیری کرده و هم نقش غیر قابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا کنید.

-زمانی که خانه را ترک می‌کنید، از بسته بودن همه راه‌های ورودی اعم از درب‌ها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید.

-اگر تمایل دارید پنجره‌ها را باز بگذارید، حتماً برای آن‌ها حفاظ در نظر بگیرید.

-روی دیوار حیاط منزل خود، حفاظ مقاوم نصب کنید؛ حفاظ را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ برق، علمک گاز، درخت یا ماشینی در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آن‌ها برای ورود به ساختمان استفاده کنند.

-از ورود افراد ناشناس تحت عناوین مختلفی مانند سمسار، خریدار ضایعات، فالگیر، متکدی و ... به داخل ساختمان ممانعت به عمل آورید.

-هنگام اسباب‌کشی یا انجام کار‌های ساختمانی که به باز ماندن درِب ورودی منجر می‌شود، مراقب تردد افراد ناشناس باشید.

-از باز کردن درب آپارتمان برای افراد ناشناسی که با سایر واحد‌ها کار دارند، خودداری کنید.

-اگر درب پارکینگ منزل به صورت کنترلی باز و بسته می‌شود، پس از خروج منتظر بمانید تا کاملاً بسته شود.

-وسایل را طوری داخل خودرو قرار دهید که توجه افراد را جلب نکند. این کار را می‌توانید در داخل پارکینگ انجام دهید.

-همه با هم از منزل خارج نشوید. خروج هم‌زمان ساکنان و چند قفله کردن درب‌‎ها، توجه افراد را جلب می‌کند.

-در صورت امکان از چراغ‌های دارای حسگر که با حرکت افراد روشن می‌شوند، استفاده کنید.

-در صورت نقل مکان به منزل جدید یا مفقود شدن کلید، سریعاً نسبت به تعویض توپی قفلِ درب اقدام کنید.

-از واگذاری کلید به بنگاه‌های معاملات ملکی ناشناس، شرکت‌های خدماتی و کارگران و تعمیرکاران خودداری کنید.

-اگر می‌خواهید به مسافرت بروید یا مجبورید چند روزی خانه را خالی بگذارید، وسایل برقی منزل خود از جمله سیستم‌های روشنایی و نیز وسایل صوتی و تصویری را به سیستم‌های دارای زمان‌بندی مجهز کنید. این سیستم‌ها با توجه به زمانی که بر روی آن‌ها تنظیم می‌کنید، در طول شبانه روز وسایل برقی شما را به صورت اتوماتیک روشن و خاموش می‌کنند.

-از بستن پرده‌ها پرهیز کنید. زیرا این کار در طول ساعات روز غیر طبیعی به نظر می‌رسد و نشانه این است که شما در منزل نیستید.

-بهتر است خط تلفن منزل خود را به شماره تلفن همراهتان انتقال دهید تا در صورت تماس دیگران با خط ثابت منزل، بتوانید پاسخ داده و هرگونه ظنّی را نسبت به عدم حضورتان خنثی کنید.

-همسایه‌های امین می‌توانند زمانی که شما در خانه نیستید، مراقب اوضاع باشند. این کار باید در غیاب آن‌ها توسط شما نیز انجام شود. با این حال مراقب باشید افراد ناشناس و غیر مطمئن را از برنامه سفر خود مطلع نکنید.

-دوربین‌های حفاظتی در هر قسمتی از منزل قابل نصب هستند. می‌توانید آن‌ها را به رایانه شخصی خود وصل کرده و حتی زمانی که در منزل نیستید، فضای داخلی و محوطه بیرونی را کنترل کنید.

-اگر وارد خانه شده و متوجه سرقت شدید، بدون اینکه به چیزی دست بزنید، فوراً با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرید.

توصیه‌های پلیس فارس در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی استان در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو به شهروندان توصیه‌هایی ارائه کرد.

کارمند رتبه ۱۵مهدی نعمایی اظهار داشت: اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء با ارزش و قیمتی را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهید.

او از شهروندان خواست اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر و سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل؛ در ابتدا از قفل بودن درب‌ها و بالابودن شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی استان، یادآور شد: شهروندان هنگام تردد به مراکز تجاری و خرید، از پارکینگ‌های عمومی و مجاز برای پارک استفاده کنند.

کارمند رتبه ۱۵ نعمایی افزود: خودرو خود را حتی برای دقایقی کوتاه در اختیار افرادی که شناخت کافی از آنان ندارید، قرار ندهید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هنگام ترک خودرو، از قرار دادن سوئیچ بر روی آن جداً بپرهیزید، تصریح کرد: همیشه هنگام ترک خودرو خود، از بسته شدن درب‌ها و شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید.

او تاکید کرد: هرگز خودرو خود را در اماکن خلوت و تاریک پارک نکنید و هنگام ورود و خروج از پارکینگ منزل مراقب باشید افراد غریبه وارد پارکینگ نشوند.

کامیون با ۷ میلیارد کالای قاچاق توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در محور کازرون-شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "کازرون-شیراز"، به یک دستگاه کامیون حامل کالا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون، ۸۶۰ کارتن پیچ و مهره و ۳۳ کارتن واشر اسپرینگ خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

پدر خشمگین با اسلحه هر دو فرزند خود را مجروح کرد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: پدر خشمگین پس از مجروح کردن هر دو فرزند خود دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری با اسلحه منجر به جرح ۲ برادر در یکی از محله‌های شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری "۲۳ گلدشت" شیراز در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که پدر ۶۵ ساله خشمگین به دلیل اختلاف خانوادگی با اسلحه ساچمه زنی فاقد مجوز به سمت هر دو فرزند خود شلیک کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه در این حادثه هر دو برادر ۱۳ و ۲۵ ساله از ناحیه پا مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: ضارب توسط ماموران انتظامی دستگیر و به کلانتری دلالت داده شد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه در این خصوص یک قبضه اسلحه ساچمه زنی فاقد مجوز از متهم کشف شد، به شهروندان توصیه کرد در صورت وجود هرگونه اختلاف خانوادگی با مراجعه به مراکز مشاوره مجاز، مشکل خود را حل و فصل کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

کشف برنج قاچاق میلیاردی در خرمبید

جانشین انتظامی شهرستان خرمبید از کشف ۴ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ دوم سیدرحمان هاشمی بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید "جنتی فر" خرمبید در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون، ۴ هزار کیلوگرم برنج خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف و ضبط کنند.

جانشین انتظامی شهرستان خرمبید با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق قطعات خودرو با ۲۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری یک سارق قطعات خودرو و کشف ۲۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام کار‌های فنی و اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۲ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو اقرار کرد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده مجهز و از قرار دادن خودرو در کوچه‌ها و معابر خلوت و تاریک خودداری کنند.

دستگیری سارق موتور سیکلت با ۱۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی لارستان از شناسایی و دستگیری سارق موتورسیکلت با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در لارستان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی و گشت زنی‌های نامحسوس موفق شدند یک سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت موتورسیکلت اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

دستگیری قاتل کمتر از ۳ ساعت در مرودشت

جانشین فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرهام عسکری بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل مردی ۴۲ ساله در کنار اتوبان "مرودشت-سعادت‌شهر"، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او اظهار داشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی ۲۲ ساله با ضربات چاقو مقتول را به قتل رسانده و متواری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی مرودشت گفت: ماموران پلیس آگاهی با تحقیقات و اقدامات به موقع، سریع و هوشمندانه پلیسی، موفق شدند پس از ۳ ساعت قاتل فراری را در یکی از روستا‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ عسکری با بیان اینکه قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات قبلی عنوان کرد، افزود: متهم پس از تحقیقات تکمیلی با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.