مهم‌ترین حوادث دوم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه دوم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۷۵ کیلو تریاک در بامداد دومین روز از سال نو

فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان لارستان، ۴۷۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، بامداد امروز مأموران انتظامی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "لارستان-بندرعباس"، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی لارستان موفق شدند در بازرسی از این کامیون، ۴۷۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در قسمت جلو و دو طرف کمپرسی جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جدید است.

توقیف موتورسیکلت چهارچرخ ۱۵ میلیاردی قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی فسا از کشف یک دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد رضائی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی "فسا" با اقدامات فنی و تخصصی از تردد یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از خیابان‌ها مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ قاچاق را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راکب به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف پارچه‌های قاچاق در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از توقیف ۴ دستگاه سواری حامل پارچه‌های قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند رانندگان ۴ دستگاه سواری، کالای قاچاق از نوع پارچه را از استان‌های جنوبی بارگیری و در حال حاضر در یکی از محله‌های شیراز در حال تخلیه می‌باشند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۴ دستگاه سواری حامل پارچه را توقیف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه در بازرسی از آن خودروها، ۱۶۶ طاقه پارچه خارجی قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص ۵ نفر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ یگانه با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سواری سمند حامل ۲۰ کیلو تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف سواری سمند و کشف ۲۰ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، تاکید کرد: پلیس با سوداگران مرگ بدون اغماض و برابر قانون برخورد می‌کند.

۳ خودرو مسروقه از سارق کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۳ دستگاه خودرو مسروقه و دستگیری یک سارق حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی شمس تبار بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت پراید در شیراز و متواری شدن سارق به سمت شهرستان سپیدان، موضوع شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، موفق شدند طی یک عملیات ضربتی سارق را شناسایی و دستگیر و خودرو مسروقه وی نیز به مقر انتظامی انتقال دهند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۲ دستگاه پراید مسروقه نیز کشف شد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

توقیف خودرو حامل کالای قاچاق میلیاردی

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رستم از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدعبدالمحمد نازی دوک بیان کرد: ماموران انتظامی "رستم" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک خودرو سمند حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۶۴۸ عدد انواع نوشیدنی، ۷۲۰ عدد کاپوچینو، ۳ کیسه لیمو خشک، ۳۷۸ بسته آدامس، ۶۴۰ بسته ژیلت و تعدای اقلام دیگر که همگی خارجی و قاچاق بود کشف شد، اظهار داشت: در این راستا یک نفر دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رستم با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

جمع آوری ۱۴۸ معتاد متجاهر در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته توسط مأموران انتظامی در این شهرستان اجرا و ۱۴۸ معتاد متجاهر جمع آوری شد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: مأموران انتظامی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را طی ۴۸ ساعت گذشته در سطح کلانشهر شیراز اجرا کردند.

او ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح، ۱۴۸ معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه اجرای این طرح مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است، افزود: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت ادامه خواهد داشت.

کشف بیش از ۲۲ کیلو تریاک در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین دشت از کشف ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "زرین‌دشت" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "لارستان-جهرم"، به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل باک جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

هشدار‌های پلیس فارس در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی استان، گفت: شهروندان به هنگام تعطیلات اماکن و بازار در ایام نوروز، نسبت به امنیت محل کسب خود اطمینان حاصل کنند.

کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی بیان کرد: به منظور پیشگیری از وقوع سرقت مغازه، آگاه سازی عمومی و هشدار‌های پلیس تاثیر گذار هستند و به شهروندان توصیه می‌شود موارد ذیل را رعایت کنند:

۱-درب‌های ورودی مغازه را از نوع کرکره‌ای مشبک کنید و شب‌ها نیز در محل مذکور روشنایی کافی وجود داشته باشد.
۲-راه‌های کانال کولر در پشت بام را هر چند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله فلزی محفوظ کنید.
۳-چنانچه از آزیر خطر استفاده می‌کنید محل نصب آن را طوری انتخاب نمایید که سارقان نتوانند آن را به راحتی تشخیص دهند.
۴-مالکان مغازه‌های طلا فروشی برای بستن درب‌های داخل، لازم است از قفل مخفی استفاده کنند.
۵- در مواقع تعطیلات چند روزه حتما از مغازه سرکشی و قفل‌ها را بازدید کنید.
۶- چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد دیوار‌های مغازه را با آهن و بتون، محکم و غیر قابل نفوذ کنید.
۷-فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و اشیاء گران قیمت، شماره سریال و مشخصات اجناس خود را دفاتر ثبت کنند.
رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس به مغازه داران و متصدیان صنوف توصیه کرد: در صورت سرقت از واحد صنفی آنان، مشخصات افراد مراجعه کننده و مشکوک را یاداشت کرده و در اولین فرصت مراتب را سریعاً به کلانتری محل و یا مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۱۴۵ راس گوسفند قاچاق کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی داراب گفت: در بازرسی از یک کامیون، ۱۴۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف و تحویل دامپزشکی شد.

سرهنگ عبدالکریم ساسانی بیان کرد: در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی و مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی پاسگاه "دولت‌آباد" داراب به یک دستگاه کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون، ۱۴۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف و یک نفر را نیز دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

خستگی و خواب‌آلودگی حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس، گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با یک دستگاه کامیون در محور مواصلاتی "رستم-نورآباد"، یک نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف فوتی در محور مواصلاتی"رستم-نورآباد"، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

او افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پراید با ۴ سرنشین به شدت با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده پراید در دم فوت و ۳ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت وقوع این حادثه رانندگی را خستگی و خواب‌آلودگی از سوی راننده سواری اعلام کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار