استاندار گیلان بر توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی و استفاده از تجهیزات روزآمد و فنآورانه در این استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در بازدید از اداره کل هواشناسی استان تقویت و توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان، تکمیل شبکه ایستگاه‌های باران‌سنجی خودکار و نیز تجهیز ایستگاه‌های استان به برف‌سنج خودکار را مورد تأکید قرار داد.

او در این بازدید که به مناسبت روز جهانی هواشناسی انجام شد، گفت: به هر میزان استفاده از تجهیزات روزآمد و فنآورانه بیشتر باشد، توانمندی ما در پیش‌بینی دقیق شرایط جوی، فزونی می‌یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم به گزارش‌های هواشناسی اهمیت می‌دهند، ادامه داد: در استان هایی، چون گیلان با شرایط اقلیمی متفاوت، داده‌های بهنگام و صحیح هواشناسی، نقشی مهم دارد.

زارع با یادآوری شعار سال ۲۰۲۱ به مناسبت روز جهانی هواشناسی تحت عنوان "اقیانوس، وضع هوا و اقلیم ما" اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی گیلان، وجود بنادر فعال و انجام سفر‌های دریایی؛ عنوان امسال این روز را برای ما دارای اهمیت بیشتری می‌کند.

او بخش‌های مختلف اداره کل هواشناسی استان گیلان از جمله اداره پیش بینی، سیستم‌های مانیتورینگ هواشناسی و ایستگاه‌های پایش هواشناسی را مورد بازدید قرار داد.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده به ویژه راه اندازی ایستگاه‌های جدید، تجهیز آن‌ها و تبدیل ایستگاه‌های سنتی به خودکار ارائه کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.