وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ما با متحدان خود در سازمان آتلانتیک شمالی وارد افغانستان شدیم و با هماهنگی با آن‌ها از این کشور خارج می‌شویم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خروج نظامیان این کشور از افغانستان را منوط به هماهنگی با متحدان واشنگتن در سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کرد.

بر این اساس، بلینکن در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: متحدان و شرکای ناتو از طریق انجام ماموریت آموزش و پشتیبانی قاطع، به امنیت و ثبات طولانی مدت در افغانستان متعهد هستند. ما اطمینان خواهیم داد که دیگر از خاک افغانستان برای حمله به آمریکا یا متحدانش استفاده نمی‌شود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه توئیت خود نوشت: همانطور که در نشست وزرای دفاع ناتو بیان شد آمریکا و متحدان و شرکای ما در ناتو برای پایانی توام با مسئولیت پذیری به جنگ در افغانستان تلاش می‌کنند. ما به عنوان متحد یکدیگر، باید یکپارچگی خود را حفظ کنیم. این بدان معناست که ما با هم وارد افغانستان شدیم، با هم هماهنگ خواهیم شد و وقتی زمان مناسبش فرا برسد با هم این کشور را ترک خواهیم کرد.

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد وزیر مشاور در امور ارتش انگلیس اعلام کرد انگلیس و آمریکا بدون دستیابی به توافق صلح، اول ماه مه از افغانستان خارج نخواهند شد.

در فوریه گذشته، گروه طالبان و دولت افغانستان با میانجیگری آمریکا به توافق مهمی دست یافتند و زمینه را برای گفتگو‌های صلح فراهم کردند. این مذاکرات از ۱۲ سپتامبر در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد. به‌رغم آغاز گفتگو‌ها میان طالبان و دولت افغانستان، روند خشونت در این کشور متوقف نشده و در ماه‌های اخیر افغانستان شاهد حملات گسترده‌ای شامل انفجار بمب‌ها و تیراندازی میان دو طرف بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار